• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

رئیس شورای اتحادیه اروپا درباره نتایج نشست سه جانبه بیانیه ای صادر کرد

  • کد خبر : 42239
  • 24 آذر 1400 - 10:45
رئیس شورای اتحادیه اروپا درباره نتایج نشست سه جانبه بیانیه ای صادر کرد
یاز اکو- موضع برحق آذربایجان در نشستی که به ابتکار اتحادیه اروپا برگزار شد، مجدداً مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، شارل میشل رئیس شورای اروپا، بیانیه ای درباره نتایج دیدار سه جانبه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در ۱۴ دسامبر در بروکسل صادر کرد.

در این بیانیه از شورای اتحادیه اروپا خواسته شده است تا مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان را حل و فصل کرده و توافقنامه صلح جامع بین آذربایجان و ارمنستان برای برقراری صلح در قفقاز جنوبی را امضا کنند.

شارل میشل اعلام کرد که تعهدات ناشی از جلسات و بیانیه های ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و ۲۶ نوامبر (سوچی) بایستی انجام شود. این بیانیه برای اولین بار موضوع مفقودین را در دستور کار اتحادیه اروپا قرار داد و بر لزوم روشن شدن سرنوشت آنها تاکید کرد.

در بیانیه رئیس اتحادیه اروپا همچنین از تلاش‌های مین‌زدایی، رسیدگی به وضعیت مردم آسیب‌دیده از منازعه و به‌ ویژه از تلاش‌ برای بازسازی ها تاکید شده است. همچنین خاطرنشان شد که اتحادیه اروپا می تواند در یک موضع مشورتی در خصوص تعیین حدود و مرزها داشته باشد.

خاطرنشان شد که اتحادیه اروپا از توسعه همکاری های اقتصادی در منطقه قفقاز جنوبی حمایت می کند. در عین حال پیشنهاد ایجاد یک پلتفرم همکاری اقتصادی مشترک نیز وجود دارد.

شارل میشل حمایت اتحادیه اروپا از ایجاد زیرساخت های ارتباطی در منطقه، گشایش و توسعه خطوط اتصال کشورها را ابراز کرد و تاکید شد که شورای اتحادیه اروپا حتی از طریق منابع اقتصادی و سرمایه گذاری از این پروژه های زیرساختی حمایت خواهد کرد.

در این بیانیه به تکمیل مسیر ریلی نیز اشاره شده است. همچنین خاطرنشان شد که گمرکات و مبادی کنترل مرزی در مسیرهای ریلی بر اساس اصل متقابل سازماندهی می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});