• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

سیر نزولی شاخص‌های توسعه آذربایجان شرقی/ پشت پرده نرخ پایین بیکاری استان چیست؟

  • کد خبر : 42750
  • 28 آذر 1400 - 9:15
سیر نزولی شاخص‌های توسعه آذربایجان شرقی/ پشت پرده نرخ پایین بیکاری استان چیست؟
یاز اکو - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وقتی صحبت از آمار پایین نرخ بیکاری می کنیم، معنای آن چنین نیست که عملکرد بسیار خوبی داشتیم، معنای آن این است که نیروی کار استان به واسطه عدم ایجاد شرایط مناسب کار به تهران و استان های دیگر مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، جواد رحمتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از وضعیت نزولی شاخص‌های توسعه استان ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: وضعیت موجود استان محصول مدیریت و رفتارهای ما مدیران در گذشته است، ما باید شیب نزولی آذربایجان شرقی در شاخص‌های توسعه را متوقف کنیم.

وی افزود: مهاجرت نیروی کار کلیدی ترین مشکل و بحث ماست، ما وقتی صحبت از آمار پایین نرخ بیکاری می کنیم، معنای آن چنین نیست که عملکرد بسیار خوبی داشتیم، معنای آن این است که نیروی کار استان به واسطه عدم ایجاد شرایط مناسب کار به تهران و استان های دیگر مهاجرت کرده‌اند.

رحمتی گفت: آذربایجانی ها اخلاقا چنین هستند و تحمل بیکاری را ندارند. وقتی به آمار استان اصفهان دقت کنیم، با وجود قرارگیری این استان در منطقه کویری و خشک و محدودیت زیرساخت ها و منابع آن برای پذیرش جمعیت، شاهد رشد جمعیت آن و دیگر شاخص‌های توسعه استان اصفهان هستیم که به واسطه مهاجرت پذیری اتفاق افتاده است.

حدود ۹۰ درصد مهاجرتها به دلیل بیکاری است

وی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد مهاجرت ها به دلیل بیکاری و با هدف تامین شغل و معیشت انجام می گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: زمینه های جذب سرمایه گذار در همه حوزه‌ها را باید بهبود ببخشیم و مشکلات را رفع کنیم. ببینیم چرا سرمایه‌گذاران به استان های مجاور رفته و آنجا سرمایه گذاری انجام می دهند، ما حتی باید به زمینه های فرهنگی برای جذب سرمایه گذاران هم حساس باشیم.

رحمتی از عملکرد بانک‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران هم انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها عملکرد قابل قبولی از بابت نسبت میزان سپرده به ارائه تسهیلات ندارند و باید بانک‌ها تجدیدنظر جدی در سیاست ها و اقدامات خود داشته باشند.

وی افزود: آذربایجان شرقی استحقاق خیلی بیشتری نسبت به وضعیت موجود دارد و دستکم باید در بحث مدیریت داخل استان همه تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران انجام دهیم و نمایندگان مجلس استان هم به صورت همصدا کمک کنند تا مشکلات توسعه استان حل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});