• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

۴۵ واحد مرغداری در مراغه و عجبشیر به چرخه تولید بازگشتند

  • کد خبر : 42835
  • 28 آذر 1400 - 17:00
۴۵ واحد مرغداری در مراغه و عجبشیر به چرخه تولید بازگشتند
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، ۴۵ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار در این ۲ شهرستان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز شنبه افزود: با رایزنی های نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی، مشکلات مرغداری های فاقد پروانه در این شهرستان ها مرتفع شده است.

وی گفت: با اجرای طرح ویژه برای رفع مشکلات مرغداری های فاقد مجوز در مراغه به عنوان پایلوت کشوری، تمامی مرغداری ها که شرایط کلی تولید را داشتند، ضمن بازگشت به فرایند تولید، نیاز های مردم در تامین گوشت مرغ را نیز تا حدودی رفع می کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ به دنبال شیوع آنفولانزا فوق حاد پرندگان، مرغداری های فاقد مجوز شهرستان های مراغه و عجب شیر با دستور قضایی پلمب و این واحدها با مشکلات عدیده ای روبرو شدند.

وی افزود : بعد از گذشت حدود چهار سال از آن تاریخ، با پیگیری های نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس این مرغداری ها به چرخه تولید بازگشته و این امر موجب رونق تولید در بخش مرغداری این‌منطقه شده است.

وی اضافه کرد: در این واحدها با جوجه ریزی ۳۰۳ هزار قطعه ای، بیش از ۶۰۰ تن گوشت مرغ تولید خواهد شد و برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال زایی به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});