• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

اگر یک کلمه می‌گفتند «تأیید شدن لاریجانی به صلاح ما نیست» خیلی آبرومندانه‌تر بود

  • کد خبر : 43067
  • 30 آذر 1400 - 10:15
اگر یک کلمه می‌گفتند «تأیید شدن لاریجانی به صلاح ما نیست» خیلی آبرومندانه‌تر بود
یاز اکو - نماینده مردم بستان‌آباد در مجالس نهم و یازدهم و معاون اجرایی علی لاریجانی در مجلس دهم گفت: به نظرم اگر به جای ارائه این اطلاعات نادرست یک کلمه می‌گفتند که «تأئید شدن آقای لاریجانی به مصلحت ما نیست» خیلی آبرومندانه تر از این بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجالس نهم و یازدهم و معاون اجرایی علی لاریجانی در مجلس دهم در رابطه با نامه‌ای که با عنوان دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی منتشر شد، گفت: بله من نامه را در رسانه‌ها دیدم، در بند سوم نامه شورای نگهبان، مداخله یکی از فرزندان آقای دکتر لاریجانی در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس آمده بود که مستقیما به مسئولیت بنده باز می‌گردد و با اطلاع کامل می‌توانم و شرعا هم باید در این زمینه اظهارنظر کنم.

وی افزود: متاسفانه اطلاعات داده شده در خصوص بند سه نامه مذکور کاملا و صد در صد کذب و بی‌اساس است.

وی ادامه داد: فرزندان ایشان به طور کلی و اساساً دور از فضاهای مسئولیتی آقای دکتر لاریجانی بودند این شناختی است که طی حدود ۱۰-۱۲ ساله گذشته از ایشان و خانواده‌ محترم شان دارم. اعضای خانواده ایشان در هیچ موردی دخالت نداشتند، تاکید می‌کنم هیچ موردی تا چه رسد به مسائل مالی و اداری و قراردادهای مجلس که مطلقاً چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و این را من با قاطعیت و اطمینان می‌گویم که اطلاعات داده شده در این ارتباط به هیچ وجه صحت ندارد.

دخالت فرزند لاریجانی در قراردادهای مجلس کذب محض است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم، همچنین بیان کرد: واقعا در عجب هستم از کسانی که این اطلاعات را دادند و این اطلاعات مبنای یک تصمیم مهم و حیاتی قرار گرفت تصمیمی که به سرنوشت ایران مربوط می‌شد. واقعا حق بزرگی ضایع شد، نه تنها حق شخص آقای دکتر لاریجانی بلکه حق مردم ایران بود که براساس این اطلاعات نادرست ضایع شد.

وی اضافه کرد: فرزندان ایشان مطلقاً در این امور یاد شده دخالت نداشتند، بنده مسئولیت مستقیم در این حوزه داشتم و شاید نزدیکترین فرد به این موضوع مطرح شده در بند سوم نامه بودم که حتما اگر اتفاقی رخ می‌داد من باید در جریان قرار می‌گرفتم. اصلا فرزندان ایشان ورودی به این موضوعات نداشتند، ارتباط فرزندان ایشان با مجلس شاید سالی یک بار یا دوبار در ایام فاطمیه و محرم بود که از طریق بنده تعدادی از مدیران مجلس را برای مجلس روضه‌ منعقده در منزل شان دعوت می‌کردند. به غیر از این‌ آنها نه در مجلس حضور داشتند، نه حتی ارتباط تلفنی داشتند.

نوری در ادامه با اشاره به ذکر عنوان «قراردادهای خدماتی و ساختمانی» در متن نامه، ابراز داشت: این‌ها شاید ناشی از برداشت‌ها و گزارش‌های غلط در رابطه با ساخت و سازهای اطراف مجلس و طرح توسعه بهارستان بوده باشد. این را من روشن کنم که این طرح توسعه بهارستان توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا می شود و دارای یک ردیف بودجه مستقل در وزارت راه و شهرسازی است و ارتباطی به مجلس ندارد و مجلس بهره‌بردار آن خواهد بود و هیچ نقشی در معرفی و انتخاب پیمانکار و برگزاری مناقصه نداشته و ندارد و همه این‌ها را وزارت راه‌وشهرسازی انجام می‌د‌اده و اغلب پیمانکاری ها هم توسط مجموعه‌های مرتبط با سپاه انجام گرفته است.

وی افزود: حتی یکسری کارهای جزئی عمرانی هم که بعد از تهدید و حمله تروریستی داعش به مجلس در جهت رعایت توصیه‌های پدافند غیر عامل ما راسا انجام دادیم، این‌ها هم به دلایل امنیتی و حفاظتی با همکاری و نظارت مستقیم سپاه انجام گرفت.

معاون اجرایی لاریجانی در مجلس دهم تاکید کرد: یعنی هیچ قرارداد و هیچ کار ساختمانی، عمرانی و خدماتی در مجلس اتفاق نیفتاده که خارج از ضوابط باشد و تازه در آن یکی از فرزندان آقای دکتر لاریجانی دخالتی داشته باشند یا مثلا روی پیمانکار خاصی نظری داشته باشند. مطلقاً چنین چیزی نبوده و من آمادگی کامل دارم اگر کسی مستنداتی در این مورد دارد با هم مواجهه، بررسی و یا حتی مناظره کنیم تا بی اساس بودن و کذب بودن این اطلاعات بر همگان عیان گردد.

وی تاکید کرد: اگر چنانچه مستندات سایر بندهای نامه هم به همین منوال و مانند این موضوع باشد واقعا وا اسفا است.

لاریجانی بسیار روی مسائل شرعی و مالی حساس بود

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس همچنین بیان کرد: تقید آقای دکتر لاریجای به مسائل شرعی و قانونی بسیار محکم و سختگیرانه بود و به ویژه در مورد خودشان بسیار سختگیر بودند. ایشان حتی از آن حقوق و مزایای که به صورت قانونی در اختیار نمایندگان و رئیس مجلس بود، هم استفاده نمی‌‌کردند، لذا چنین موضوعاتی به ایشان و فرزندان برومند ایشان نمی‌چسبد. و یقین بدانید که آقای دکتر لاریجانی از مسلمان‌ترین، پاک‌دست‌ترین، لایق‌ترین، باسوادترین، توانمندترین، شایسته‌ترین، مردمی‌ترین و ولایتمدارترین رجال سیاسی این مرز و بوم هستند.

وی اضافه کرد: به نظرم اگر به جای ارائه این اطلاعات نادرست یک کلمه می‌گفتند که «تأئید شدن آقای لاریجانی به مصلحت ما نیست» خیلی آبرومندانه تر از این بود.

نوری تصریح کرد: در پایان همان طوری که خود آقای دکتر لاریجانی هم گفتند، من هم از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم که به این موضوع ورود جدی داشته باشند و با کسانی که بلاوجه با آبروی نظام و ارکان آن و با حیثیت افراد بازی می‌کنند برخورد قاطع داشته باشند و متخلف را هرکس که باشد به سزای عمل خویش برسانند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});