• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

روستای برندق خلخال روستای گردشگری جهان شد

  • کد خبر : 41073
  • 16 آذر 1400 - 11:15
روستای برندق خلخال روستای گردشگری جهان شد
یاز اکو - رئیس اداره میراث فرهنگی‌،گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: روستای هدف گردشگری برندق از توابع بخش خوروش‌رستم این شهرستان از سوی سازمان گردشگری جهان به عنوان یکی از ۴۴ روستای هدف گردشگری جهان انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی درویشی اعلام کرد: پس از ارائه مدارک و مستندات لازم، این روستا در جلسه مجمع عمومی سازمان گردشگری جهان در اسپانیا بعنوان روستای هدف گردشگری جهانی انتخاب و اعلام قطعی شد.

او اظهار کرد: برندق از نظر وسعت جغرافیایی و مراتع جزء روستاهای بزرگ و پرجمعیت استان اردبیل بوده و از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا قرار گرفتن در نقطه تلاقی سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان است.

درویشی گفت: این روستا از قسمت شمالی متصل به تمامی مراتع و دامنه‌های کوه آق‌داغ (دومین کوه مرتفع  استان اردبیل و اثر طبیعی ملی ) و از قسمت غرب تا رودخانه معروف قزل‌اوزن کشیده شده است.  

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خلخال افزود: این روستا به لحاظ تنوع وجود باغ‌های میوه از سبزترین روستاهای شهرستان خلخال و استان اردبیل است و میوه‌هایی مثل انار، زردآلو، آلو، هلو، آلبالو، گیلاس، شلیل، گلابی، انگور، سیب، شاتوت، به، توت، ازگیل، انجیر و تمشک از مرغوب‌ترین میوه‌های تولید شده در آن محسوب می‌شود.

تعیین خلخال به عنوان پایلوت بوم‌گردی استان اردبیل

درویشی با بیان اینکه درحال حاضر ۵۰ درصد روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در خلخال واقع شده‌اند، افزود: هم اکنون از مجموع  ۱۴ روستای هدف گردشگری در استان هفت روستا مربوط به شهرستان خلخال است.

وی گفت: خلخال علاوه بر برخورداری از  مناطق نمونه گردشگری ازناو ،اندبیل،الماس و امامزاده عبدالله کلور دارای هفت روستای هدف گردشگری خوجین ،خمس،اندبیل، ماجولان و گیلوان ،برندق و کزج است که ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

به گفته وی ، چند روستای دیگر خلخال با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود به عنوان روستای هدف گردشگری به مرکز معرفی شده‌اند که پس از نهایی شدن انتخاب این روستاها در تهران به عنوان روستاهای جدید هدف گردشگری معرفی می‌شوند.

او با بیان اینکه شهرستان خلخال به عنوان پایلوت بوم‌گردی استان اردبیل تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی نخستین طرح بوم‌گردی استان در روستای هدف گردشگری کزج و رغبت سرمایه‌گذاران، تاکنون مجور راه‌اندازی ۴۵ واحد بوم‌گردی روستایی در این شهرستان صادر شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});