• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

هشدار درباره افزایش دوباره غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 88804
  • 26 آذر 1401 - 14:15
هشدار درباره افزایش دوباره غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سه روز آینده با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، دوباه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز شنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت از روز یکشنبه در استان حاکم شده و موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این شهرها می شود.

وی یادآوری کرد: در مناطق صنعتی و پرتردد این شهرها در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، شاخص کیفیت هوا افزایش یافته و برای گروه های حساس در حد ناسالم می شود و احتمال افزایش آن تا ناسالم برای تمام گروه ها وجود دارد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در چنین وضعیتی توصیه می شود از تردد و سفرهای غیرضروری در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی پرهیز کنند و تا حد امکان شهروندان در فضای باز فعالیت فیزیکی و ورزشی انجام ندهند.

امیدفر، بر ضرورت مدیریت و کاهش تردد خودروها، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در این شرایط تاکید کرد.

از سه شنبه تا حدودی از آلودگی هوا کاسته می شود

وی اعلام کرد: طی روز سه شنبه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب افزایش ابر و وزش باد و در برخی نواحی به ویژه منطقه ارسباران بارش باران و برف و مه شده و تا حدودی از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می شود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای منفی سه درجه و کلیبر با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز مثبت چهار درجه سانتی گراد ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});