• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

از تخریب ۴ ساختمان در تبریز تا خواب زمستانی سازمانهای مسئول!

  • کد خبر : 43650
  • 04 دی 1400 - 13:00
از تخریب ۴ ساختمان در تبریز تا خواب زمستانی سازمانهای مسئول!
یاز اکو - انفجار در ساختمان ۵ طبقه در خیابان عباسی تبریز ۵ فوتی و ۱۵ مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سازه خبر، علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این خصوص اظهار داشت: یک ساختمان سازه‌ای ۵ طبقه و یک ساختمان سازه‌ای ۴ طبقه در این حادثه به صورت صددرصدی تخریب شدند. همچنین یک ساختمان ۴ طبقه و یک ساختمان سه طبقه به ترتیب ۷۰ و ۵۰درصد تخریب شدند که لازم است به صورت صددرصدی تخریب و رفع خطر شود.

پس از وقوع این اتفاق در آخرین روز پاییز ۱۴۰۰ در تبریز بازار شایعات و گمانه زنی ها داغ شد از علت اصلی انفجار گرفته تا عدم رعایت قوانین ساخت و ساز در ساختمان های احداث شده در آن خیابان.

آنچه که در این چند روز شنیده می شود این است که اکثر ساختمانهای احداث شده در آن منطقه دارای پایان کار نیستند و اینکه اصلا توسط مجریان ذی صلاح احداث نشده اند و ذاتا از استحکام لازم برخوردار نمی باشند. همچنین شنیده می شود که مهندسان ناظر ساختمانهای فوق تحت پیگرد قرار گرفته اند.

اما آنچه که در این میان بسیار تعجب برانگیز بوده این است که هیچ پاسخی یا توضیحی از جانب ارگانهای مسئول به شایعات و گمانه زنی های صورت گرفته طی این چند روز داده نشده است و شهرداری تبریز و سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی به عنوان متولیان اصلی حوزه ساخت و ساز فعلا در سکوت و خواب زمستانی به سر می برند و این امر باعث شده تا روز به روز بر میزان شایعات افزوده شود.

تنها اظهار نظری که پس از این حادثه در تبریز صورت گرفت مربوط به روح الله رشیدی رییس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز گفت: تبریز را نه تنها گسل شمالی تبریز ، که با ساخت و ساز هول انگیزش نیز تهدید می کند.

وی تاکید کرد: بی مبالاتی در شهرسازی هر نقطه این شهر را هر لحظه با مخاطرات وحشتناکی رو به رو می کند.

عضو شورای اسلامی تبریز به صراحت بر جلوگیری از دلالی در ساخت و ساز تبریز تاکید کی کند.

به هر حال بایستی سازمانهای مسئول در این زمینه سریعا و با صراحت کامل به اظهار نظر در خصوص دلایل وقوع این حادثه و تخریب ۴ ساختمان و تایید و یا عدم تایید شایعات موجود بپردازند و اهمال کنندگان احتمالی در این خصوص را به مردم معرفی نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});