• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

کمبود تجهیزات سنگین آتش نشانی در تبریز/ نبود سراها و گرمخانه‌ها

  • کد خبر : 43798
  • 05 دی 1400 - 11:17
کمبود تجهیزات سنگین آتش نشانی در تبریز/ نبود سراها و گرمخانه‌ها
یاز اکو - رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز در خصوص تجهیزات سنگین آتش نشانی از شهرهای کم برخوردار به شمار می رود. باید به هر طریقی که امکان دارد این تجهیزات سنگین را وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز، یکشنبه ۵ دی ماه، در جلسه علنی شورای شهر تبریز ضمن تسلیت به خانواده های داغدار سانحه کوی بهشتی گفت: متاسفانه به دلیل ترافیک و ازدحام، بیش از چهار کیلومتر از مسیر را آتش نشانان برای رسیدن به محل دویده بودند. اگر این حادثه یک ساعت دیرتر رخ می‌داد، تلفات خیلی بیشتری داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه حرفهایی زده می‌شد که درست نبود. گفته شد شخصی از زیرزمین ساختمان به ما پیام می‌دهد در حالیکه آن ساختمان زیرزمینی نداشت و آن شخص هم در همان ابتدای حادثه فوت شده بود.

زبردست بیان کرد: ساختمان هایی بود به دو طبقه مجوز داده شده که پنج طبقه احداث شده است.

۵ نفر فوتی و  15 نفر مصدوم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز در تشریح امدادرسانی آتش نشانان گفت: حین عملیات سه مورد حریق اتفاق افتاده بود و ۷ دقیقه زمان رسیدن به مرکز حادثه بود.

زبردست افزود: با اعلام بحران استانداری تمام اکیپهای امدادی هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و تعدادی از نیروهای سپاه در محل حادثه حضور داشتند. همچنین تعدادی از مسئولین شهری نیز حضور یافتند.

وی اشاره کرد: در این حادثه ۱۵ نفر مصدوم شدند و ۵ نفر جان خود را از دست دادند. همچنین ۱۴ واحد‌ مسکونی‌ آسیب جدی دیدند.

زبردست در تشریح حادثه حکم آباد نیز گفت: این حادثه به دلیل بی احتیاطی شهروند از رابط شلنگ بود که منجر به حادثه شده بود. این حادثه تلفات جانی نداشت و دو‌ نفر مصدوم سرپایی داشتیم.

نمی شود کسی جرات ورود به ساخت و سازهای غیرمجاز را نداشته باشد

حجت الاسلام برگی، رئیس شورای شهر تبریز نیز در این باره گفت: اتفاقی که چند روز قبل در شب چله رخ داد همه مردم را نگران و متاثر کرد.

وی افزود: این اتفاق تجربه تلخی بود. اولی بخاطر ساخت و سازهای غیرمجاز. نمی‌شود که کسی بدون مجوز و به صورت غیرمجاز ساختمانی بسازد و کسی جرات ورود نداشته باشد.

برگی ادامه داد: موضوع دیگر کمبود تجهیزات سنگین است که تبریز در این خصوص کم برخوردار است. با آقای استاندار هم حرف زدیم که از هر طریقی که شده این تجهیزات سنگین را وارد کنیم.

نبودِ سراها و گرمخانه‌ها در تبریز

وی افزود: موضوع دیگر نبودِ سراها و گرمخانه‌هاست، در صورت بروز چنین مشکلاتی مردم باید کجا بروند؟ شهرداری تبریز باید مانند سایر شهرداری‌های کشور اقدام به راه اندازی گرمخانه کند.

رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: در چندین محله ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد. از دادستان درخواست داریم حکم تخریب آنها را صادر کند و برای بقیه هم درس عبرت باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});