• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

در زمینه‌ی اقتصاد هنر، آذربایجان‌شرقی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

  • کد خبر : 54881
  • 23 اسفند 1400 - 14:30
در زمینه‌ی اقتصاد هنر، آذربایجان‌شرقی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست
یاز اکو - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT گفت: در حوزه‌ی پول‌شویی از آثار هنری استفاده می‌شود که این اثر منفی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سید قاسم ناظمی، در اولین همایش معرفی و بررسی فناوری NFT بهره‌مندی از فرصت‌های پیش رو و امتیازات توسط هنرمندان که در سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جای خوشبختی است که هنرمندان این موضوع را جدی گرفته‌اند، گفت: موضوع اقتصاد هنر یک نقطه‌ی مهم و تاثیرگذار در جریان تولید هنری است.

ناظمی بیان کرد: در گذشته تمامی تولیدات فاخر هنری با حمایت دولت‌ها و پادشاهان و حکومت‌ها اتفاق می‌افتاد ولی این روش در دنیا‌ عوض شده است. هنر در درون مردم است و از میان جامعه برمی‌خیزد.

این مسئول تشریح کرد: در حوزه‌ی هنر، گردش مالی میلیاردی در کشور انجام می‌شود ولی‌ وضعیت آذربایجان‌شرقی در این زمینه ضعیف است.

ناظمی با اشاره به اینکه خیلی از هنرمندان از این بازار جهانی و فناوری NFT اطلاع ندارند، در خصوص اقتصاد هنر گفت: گردش مالی و اقتصاد هنر قبلا مرکزمحور بود ولی امروزه اینگونه نیست. خیلی از هنرمندان ایرانی آثار خود را به قیمت نازلی در کشور ترکیه به فروش می‌رسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان عنوان کرد: در تبریز در حوزه‌ی فضای مجازی فروش کتاب راه‌اندازی کرده است به نام سایت قران استور که برای خارج از کشور قران، صحیفه سحادیه، رحل و …می‌فروشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});