• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی مرزی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان

  • کد خبر : 43823
  • 05 دی 1400 - 13:30
ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی مرزی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی بر بهره‌گیری از ظرفیت عظیم دیپلماسی مرزی با استفاده از اختیارات ویژه و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و ارتباط تصویری با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر بودجه‌ای و ارزی دولت سیزدهم ازجمله هدف‌گیری رشد اقتصادی هشت درصدی، تکیه بر توان داخلی، انضباط نظام مالی، عدالت در توزیع امکانات و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، بر لزوم فعال کردن همه ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان در راستای امیدآفرینی و تبیین اقدامات و دستاوردهای راهگشای دولت در حوزه بهبود معیشت مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان، دست‌یابی به اهداف انقلاب را دشوارتر می‌کند، افزود: دولت سیزدهم با تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارتباط نزدیک و بی‌واسطه با مردم به میدان آمده و حرف و عمل این دولت بر مبنای اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌شرط این اعتماد، همکاری صمیمانه میان دولت و ملت خواهد بود؛ ما باید با مردم سخن بگوییم، اقدامات خود را تبیین کنیم و از نقطه‌نظرات کارشناسی بهره جوییم و مردم را در اجرا و حتی آسیب‌شناسی تصمیمات مشارکت بدهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه هر تصمیم مهم و مؤثری در جامعه، نیازمند اقناع افکارعمومی است، افزود: بالاترین سطح اقناع و متقاعدسازی، حفاظت از باورهای درونی است؛ به‌طوری که بتوانیم باور آحاد مردم را دربرابر آماج حملات فرهنگی و رسانه‌ای دشمن محافظت کرده و رضایت آنها را نسبت به نتایج تصمیمات، رخدادها و فرآیندهای اجتماعی جلب کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با تصمیمات مسئولان، ارتباط عقلانی و عاطفی برقرار کرده و خود بار اصلی اجرا و پیشرفت آنها را برعهده گیرند، افزود: دوران دفاع مقدس و حضور در صحنه‌های ملی، نمونه بارزی است که اگر مردم همراهی نمی‌کردند، سرنوشت جمهوری اسلامی معلوم نبود.

در میدان جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم

خرّم با اشاره به اینکه غفلت از تقویت زیرساخت‌ها و ابزار فرهنگی و رسانه‌ای در سال‌های گذشته، پیشبرد امور را با موانعی روبرو کرده است، افزود: ما در میدان جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه‌ای و به عبارت دیگر جنگ شناختی قرار داریم؛ این وضعیت باید برای همه مسئولان قابل فهم باشد و لازم است از ابزار سالم و مؤثری در این زمینه برخوردار باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر بودجه‌ای و ارزی دولت سیزدهم ازجمله هدف‌گیری ثبات و رشد اقتصادی ۸ درصد، تکیه بر توان داخلی، انضباط نظام مالی، عدالت در توزیع امکانات و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، گفت: اهداف کلان دولت در بودجه استان هم به عنوان رویکردها و اولویت‌های اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی، تعیین سهم بخش‌ها و مناطق مختلف از رشد اقتصادی، تشکیل صندوق ذخیره استانی، تقویت دفاتر سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های ملی انرژی و راه، اجرای طرح‌های ملی تولید مسکن، بهره‌گیری از ظرفیت عظیم دیپلماسی مرزی با استفاده از اختیارات ویژه و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و تسریع در ایجاد کارخانه نوآوری را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های استان برای تحقق این اهداف نام برد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});