• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

افزایش ۳۷ درصدی خرید ملک توسط خارجی ها در استانبول

  • کد خبر : 44437
  • 09 دی 1400 - 19:20
افزایش ۳۷ درصدی خرید ملک توسط خارجی ها در استانبول
یاز اکو - منطقه اسنیورت با 7 هزار و 905 واحد و منطقه بیلیک دوزو 2 هزار و 608 واحد بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

اتباع خارجی امسال ۳۷ درصد بیشتر از سال گذشته در استانبول ملک خریداری کردند.

اتباع خارجی خریدار ملک در ترکیه در یازده ماه سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۱ هزار واحد مسکونی از مناطق اسنیورت و بیلیک دوزوی استانبول خریداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه «توئیک»، در دوره یازده ماه (ژانویه-نوامبر) ۲۰۲۱ در مجموع ۲۳ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی در استانبول خریداری شده است که منطقه اسنیورت با ۷ هزار و ۹۰۵ واحد و منطقه بیلیک دوزو ۲ هزار و ۶۰۸ واحد بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

طیق این آمار میزان فروش مسکن در استانبول به اتباع خارجی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس تحقیقات شرکت فروش املاک به اتباع خارجی «نویتا» قیمت مناسب مسکن و پروژه‌های جدید از علل اصلی گزینش این دو منطقه که حدود ۴۵٫۴ درصد از کل فروش ملک به اتباع خارجی را به خود اختصاص داده‌اند، هستند.

بر این اساس، منطقه باشاکشهیر و آوجیلار نیز به ترتیب با فروش یک هزار و ۷۳۴ واحد و یک هزار و ۱۰۴ واحد در جایگاه سوم و چهارم مناطق پرفروش مسکن به اتباع خارجی قرار گرفتند.

فاروق آکبال، رئیس هیئت مدیره نویتا نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار آناتولی، سال ۲۰۲۱ را از لحاظ فروش املاک بین‌المللی برای ترکیه «مطلوب» توصیف کرد و اظهار داشت: با افزایش قیمت‌های مسکن، تعداد خریداران از کشورهای غربی سیر صعودی در پیش گرفته است.

آکبال افزود: ترکیه به لحاظ عرضه فرصت‌های مناسب در مدار توجه خریداران خارجی ملک قرار دارد. همچنین با افزایش جریان‌های ملی‌گرایی و اسلام هراسی در غرب، شهروندان خارجی این کشورها خود را در امنیت احساس نمی‌کنند، به همین خاطر ترکیه در این زمینه فرصت‌های بی سابقه‌ای را ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: ترکیه در طول تاریخ خود از ملل مختلف با زبان، فرهنگ و ادیان متفاوت استقبال کرده است. در جهان امروزی نیز ترکیه به یک مرکز جاذبه برای اتباع خارجی تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});