• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

ترکیه از آمریکا می خواهد تامکانیسم مشترکی برای حل اختلافات ایجاد کند

  • کد خبر : 44603
  • 11 دی 1400 - 11:45
ترکیه از آمریکا می خواهد تامکانیسم مشترکی برای حل اختلافات ایجاد کند
یاز اکو_ یک مقام ارشد ترکیه اعلام کرد: وزارت امور خارجه ترکیه درخواستی ای را برای ایجاد یک مکانیسم مشترک برای حل و فصل اختلافات دیرینه به وزارت امور خارجه ایالات متحده ارسال کرده است و متعهد شده است در صورت توافق با ترکیه صفحه جدیدی در روابط دوجانبه گشوده شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت ابراهیم کالین ، سخنگوی ریاست جمهوری، در نشستی در شیکاگو گفت: ایده ایجاد یک مکانیسم مشترک در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، هنگام دیدار آنها در رم در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اواخر اکتبر متولد شده است.

کالین تاکید کرد: ترکیه می خواهد روابط دوجانبه با آمریکا را به شیوه ای اساسی، برابر، عادلانه و شفاف و بر اساس منافع و احترام متقابل اداره کند.

وی تاکید کرد : مذاکرات با واشنگتن بر سر یک دستور کار مثبت ادامه دارد.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی در شمال سوریه، انفعال آمریکا در برابر حضور فتح الله گولن در خاک این کشور و تحریم های اعمال شده علیه ترکیه برای سوریه، گفت: دو الی سه موضوع اساسی وجود دارد که روابط ما را مسموم می کند.

کالین با تاکید بر اینکه ترکیه ناراحتی خود را در مورد این مسائل به مقامات آمریکایی از جمله بایدن ابراز کرده است، گفت: «البته انتظار ما [از ایالات متحده] اجرای یک فرآیند بازنگری سیاست است که منافع ملی ترکیه را در نظر بگیرد».

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه و آمریکا می‌توانند صفحه جدیدی در روابط خود باز کنند، گفت: در صورت تحقق شرایط خاص، در صورت برداشتن گام‌های خاص، به‌ویژه در مورد مسائل مربوط به درک تهدید ترکیه و منافع امنیت ملی، صفحه جدیدی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: روابط ما می تواند با یک دستور کار بسیار مثبت تر پیشرفت کند.

کالین تاکید کرد :ترکیه به تلاش برای بهبود روابط با آمریکا در همه زمینه ها از جمله صنایع دفاعی، مبارزه با تروریسم، تجارت و همکاری در مسائل منطقه ای ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44603

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});