• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

پیشنهاد شهردار برای روزهای آلوده تبریز: زوج و فرد از درب منازل اجرا شود

  • کد خبر : 44715
  • 12 دی 1400 - 10:13
پیشنهاد شهردار برای روزهای آلوده تبریز: زوج و فرد از درب منازل اجرا شود
یاز اکو - شهردار تبریز در رابطه با کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: بحث استفاده از فیلتر در خروجی نیروگاه مصوب شود. همچنین در این چند روز که آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است بحث زوج و فرد را از درب منزل انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، فریدون بابایی اقدم یکشنبه ۱۲ دی، در جلسه علنی شورای شهر تبریز در اعتراض به ادامه آلودگی هوای شهر تبریز گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها امام جمعه تبریز و استاندار فقط یک هفته سوخت مازوت نیروگاه قطع شد و آلودگی هوا ادامه دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه در دست یک بخش خصوصی زیر مجموعه شستا است که برای سود بیشتر فیلتر هم نصب نکرده و جان مردم را اینگونه به خطر می‌اندازد.

بابایی اقدم افزود: طبق ماده دو اعضای شورا می‌توانند درخواست جلسه فوق العاده کنند که باید به تایید سایر اعضا برسد. درخواستم این است که این جلسه همین امروز با حضور دادستان، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورا برگزار شود.

سرطان ریه در تبریز بیداد می کند

یاسین بجانی، سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: بحث اتوبوسرانی در آلودگی هوای تبریز دخیل است. باید عملکرد و نتیجه جلسات قبلی بررسی شود که چه بوده.

وی تاکید کرد: سرطان ریه در شهر ما بیداد می کند و نباید منتظر تصمیم گیری تهران باشیم.

روح الله رشیدی، عضو دیگر شورای شهر تبریز بیان کرد: چیزی که مردم را در امر آدوگی هوا اذیت می کند بی اعتنایی به مسئله است. مردم از شورا انتظار دارند.

وی ادامه داد: نیروگاه تبریز نمی خواهد‌ هزینه فیلتراسیون را تهیه کند و از مازوت استفاده می کند.

رشیدی افزود: مازوت سوزی در همه جای دنیا اما با رعایت شرایط و ضوابط وجود دارد.

پرویز هادی، عضو شورای شهر تبریز توضیح داد: چندین بار مسئولان مختلف در این خصوص را به جلسات کمیسیون محیط زیست دعوت کرده ایم و آقای متفکرآزاد هم گفتند که پیگیر موضوع هستند.

وی گفت: باید برای این موضوع از تهران پیگیری و فشار بیاوریم در غیر این صورت جلساتی که اینجا برگزار می‌کنیم تا بحال نتیجه‌ای نداشته است.

عباس رنجبر، شهردار تبریز نیز در این باره گفت: موضوع آلودگی‌ هوا مسایل پیچیده و پایه ای است. در طول سال نیز این آلودگی وجود دارد ولی در زمستان تشدید می شود.

رنجبر ادامه داد: بحثی که در شهرداری وجود دارد، شهرداری با نصف ظرفیت کار می کند. دولت و سیاست گذاران کلان کشور باید یک فکر کلان برای آلودگی هوا داشته باشند.

وی افزود: برای اینکه آلودگی ماشین ها و اتوبوسهای شهری به صورت یکجا‌ حل شود، رقمی تعیین کردیم که موتورهای موجود بهسازی شود. در این خصوص اقداماتی را نیز انجام داده ایم.

شهردار تبریز اشاره کرد: در بحث تامین اتوبوس، اجازه ای برای خرید اتوبوس صادر نشده که این مربوط به دولت است.

رنجبر در رابطه با کاهش آلودگی هوای تبریز پیشنهاد داد: بحث استفاده از فیلتر در خروجی نیروگاه مصوب شود. همچنین در این چند روز که آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است بحث زوج و فرد را از درب منزل انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});