• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

گام اول تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در آذربایجان شرقی برداشته شد

  • کد خبر : 44980
  • 14 دی 1400 - 10:30
گام اول تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در آذربایجان شرقی برداشته شد
یاز اکو - جلسه توجیهی و هماهنگی تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان در آذربایجان شرقی با حضور رؤسا و دبیران اجرایی نظام های صنفی کشاورزی شهرستانها و مدیر تعاون روستایی استان و رئیس اداره آموزش تعاون روستایی، مسئول امور تشکلهای کشاورزی و رئیس نظام صنفی کشاورزی استان در محل سالن اجتماعات تعاون روستایی استان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، رئیس نظام صنفی کشاورزی استان در این جلسه ضمن ارائه توضیحات مفصل نامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شیوه نامه اجرایی استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی مطالبی را به اطلاع حاضرین رساند.

مهندس هادی فرجی آزاد ضمن اعلام آمادگی نظام های صنفی کشاورزی در استان برای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در شهرستانهای ۲۱ گانه و اتاق اصناف کشاورزی استان افزود: ما به محض دریافت فرمت لگوها، مهرها و سربرگها و تابلوهای سر در اتاق اصناف نسبت به ایجاد تغییر تحول در ساختار نظام صنفی و تشکیل اتاقهای اصناف کشاورزی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به شروع حسابرسی های نظام های صنفی کشاورزی شهرستانها گفت: حدود ۱۰ شهرستان حسابرسی سال مالی ۹۹ انجام شده و مابقی در یک ماه آینده به انجام خواهد رسید.

هیئت مدیره شهرستانها عملکرد خود را آسیب شناسی کنند

وی ضمن بررسی عملکرد صدور و تمدید پروانه شهرستانها در سال گذشته و ۹ ماهه سالجاری ضمن انتقاد از برخی شهرستانها که عملکرد ضعیفی داشته اند گفت: باید هیئت مدیره شهرستانها عملکرد خود را آسیب شناسی کنند و نسبت به رفع آن اقدام نمایند تا زمینه برای تشکیل اتحادیه های صنفی در ساختار جدید فراهم شود.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان ضمن تأکید بر پلاک کوبی اموال نظام صنفی کشاورزی شهرستانها افزود: شهرستانهایی که تاکنون نسبت به نصب برچسب اموال اقدام ننموده اند می بایست سریعاً اقدام نمایند.

مدیر تعاون روستایی استان نیزدر این جلسه پس از شنیدن نظرات و دیدگاه ها و ابهامات رؤسا و دبیران نظامهای صنفی کشاورزی شهرستانها گفت: امیدواریم با اجرای مفاد نامه وزیر محترم جهادکشاورزی بزودی شاهد تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستانها باشیم و پس از تفکیک اعضای نظام های صنفی، اتحادیه های صنفی نیز تشکیل گردد.

مهندس علی اکبر نژادرضا با اشاره به اعتبار بخشی پروانه های کسب صادره از اتاقهای اصناف کشاورزی گفت: با تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و استان، پروانه ها از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد شد و هیئت مدیره اتاق اصناف از اعضای مهم و قانونی کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی خواهد بود.

ضرورت تفکیک پروانه های صنفی در ۷ شاخه مصوب

مدیر تعاون روستایی استان ضمن تفکیک اتحادیه های صنفی با اتحادیه های تولیدی و توزیعی افزود: اتحادیه های موجود عمدتاً تولیدی و توزیعی می باشند ولی اتحادیه های صنفی نقش سیاستگزاری و دفاع از منافع عمومی بخش را دارد.

مهندس نژاد رضا ضمن درخواست از رؤسا و دبیران نظام صنفی برای تفکیک پرونده ها و پروانه های صنفی در۷ شاخه مصوب افزود: این کار جزو مقدمات و ضروریات تشکیل اتحادیه هاست و لازم است در اسرع وقت مشکلات سامانه سبک(https://sabak.org ) رفع شده و بارگزاری مشخصات اعضاء اتحادیه ها انجام گیرد.

وی تأکید کرد: پلاک کوبی اموال دارایی های نظام صنفی جدی گرفته شده و سریعاً انجام گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});