• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تحلیل قیمتی سولانا / روند نزولی ادامه دارد؟

  • کد خبر : 45159
  • 15 دی 1400 - 10:45
تحلیل قیمتی سولانا / روند نزولی ادامه دارد؟
یاز اکو - رمزارز سولانا در دو ماه گذشته در یک روند نزولی فرسایشی قرار گرفته است. سولانا در حال حاضر با قیمت ۱۶۷ دلار در حال معامله بوده و امید معامله‌گران به حمایت محدوده ۱۵۰ دلار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ سولانا با ارزش بازار ۵۵ میلیارد دلاری در رتبه ۵ قرار دارد. این رمزارز با تعداد کل ۴۵۵ میلیون واحد که ۳۰۹ میلیون از آن در گردش است، دو ماه است که وارد روند نزولی شده است. در حال حاضر امید معامله‌گران به محدوده ۱۵۰-۱۶۰ دلار است.

در ادامه گزارش چارت قیمتی سولانا بر اساس سبک پرایس اکشن تحلیل و بررسی می‌شود.

1

نمودار بالا چارت قیمتی سولانا به تتر است که در تایم فریم روزانه تنظیم شده است. مهم‌ترین قسمت تحلیل کانال نزولی ترسیم شده است. همان‌طور که می‌بینید سقف و کف این کانال بارها به قیمت واکنش نشان داده است و معمولا با فشارهای خرید و فروش قابل‌توجهی روبرو بوده است. اگر به خط‌چین وسط کانال توجه کنید، واکنش قیمت به این خط نیز جالب توجه است. در حال حاضر قیمت در محدوده این خط یعنی ۱۶۷ دلار در حال معامله است. اگر به آخرین برخورد قیمت به سقف کانال توجه کنید، مشاهده می‌کنید که فشار فروش بالا با یک کندل سایه‌دار کاملا واضح است.

کندل‌های قرمز پرقدرت تایید محکمی بر ادامه روند نزولی سولانا بوده‌اند. اما در صورتی که فشار فروش در کل بازار ادامه‌دار باشد احتمالا معتبرترین حمایت کف کانال نزولی باشد که هم تراز با میانگین ۲۰۰ روز خط قرمزرنگ است. در خصوص احتمال تغییر روند نزولی سولانا می‌توان اظهار داشت تا زمانی که سولانا نتواند بالای میانگین سفیدرنگ ۱۰۰ روز تثبیت شود نباید انتظار تغییر روند این رمزارز را داشت.

برای اینکه دید بهتری به روند آتی سولانا داشته باشیم بهتر است روند این رمزارز را به نسبت بیت‌کوین نیز تحلیل کنیم. در نمودار زیر ارز سولانا به بیت‌کوین در تایم فریم روزانه آورده شده است.

2

همان طور که می‌بینید سولانا در قالب یک حرکت صعودی توانسته ارزش خود را در مقابل بیت‌کوین به خوبی افزایش دهد. هر بار که ارزش سولانا به نسبت بیت‌کوین افت کرده، خط میانگین ۱۰۰ روزه به خوبی به شکل یک حمایت عمل کرده است. طبق سبک عملکرد قیمتی، معمولا بعد از یک حرکت صعودی قوی که اسپایک نام دارد بازار وارد محدوده کانال و بعضی اوقات تریدینگ رنج می‌شود. همان‌طور که می‌بینید در حال حاضر این محدوده به شکل این مثلث جمع‌شونده درآمده است. خروج از کف یا سقف مثلث می‌تواند اولین نشانه یک حرکت بزرگ رو به پایین یا بالا برای سولانا باشد.

جالب است بدانید سولانا برای رفع مشکل سرعت تراکنش‌های بلاک‌چین اتریوم به میان آمده بود. ولی به دلیل عملکرد بسیار بهتر سولانا نسبت به اتریوم، اکنون از آن به عنوان رقیب و قاتل اتریوم یاد می‌شود. در خصوص برتری سولانا در سرعت تراکنش‌ها کافی است بدانید در هر ثانیه ۴۵ هزار تراکنش توسط این شبکه تایید می‌شود. در حالی که این عدد برای شبکه اتریوم ۱۵ تراکنش در ثانیه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});