• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

صادرات بیش از ۴۰۰ تن محصولات شیلاتی از آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 45640
  • 19 دی 1400 - 9:15
صادرات بیش از ۴۰۰ تن محصولات شیلاتی از آذربایجان شرقی
یاز اکو - در شش ماهه نخست سالجاری میزان 413 تن انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی، خرچنگ ، شاه میگو ، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: بر مبنای آمار گمرک استان، میزان صادرات از مرز نوردوز ۴۱۲ تن و از مرز جلفا ۳۵۰ کیلوگرم شامل انواع محصولات شیلاتی بوده است.

مهندس قاسم جعفروند گفت: عمده صادارت بخش آبزیان آذربایجان شرقی را در شش ماهه اول سالجاری ۱۲ هزار قطعه آبزیان زینتی و بیش از ۳۰۰ تن خوراک ماهی و مکمل خوراک ماهی به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: با مقایسه میزان صادرات شش ماهه سالجاری با سال گذشته، میزان صادرات حدود ۲ برابر نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است و با توجه به اینکه بیشتر حجم صادرات از استان در شش ماهه دوم سال اتفاق می افتد، پیش بینی می شود میزان صادرات امسال به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: امیدواریم روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سالهای آتی نیز ادامه داشته و شاهد ارزآوری بیشتری به کشور باشیم .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});