• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

پزشکیان: مذاکره برای خروج از بن‌بست ضروری است

  • کد خبر : 46176
  • 22 دی 1400 - 14:00
پزشکیان: مذاکره برای خروج از بن‌بست ضروری است
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه مذاکره در مقطعی با دشمن به معنای تسلیم شدن نیست، گفت: گفت وگو و مذاکره در شرایط کنونی برای خروج از بن بست ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به شرایط مذاکرات وین اشاره و اضافه کرد: مذاکره با هدف رفع مشکلات باید انجام شود. در غیر این صورت، گرفتاری‌های معیشتی کشور افزایش می‌یابد و این به هیچ عنوان به نفع مردم و کشور نیست.

وی با بیان اینکه در این شرایط ما نمی‌توانیم برجام را پاره کنیم، یادآور شد: اگر بخواهیم در این بازی بمانیم باید در چارچوبی که به درست یا غلط ساخته شده است، بازی کنیم؛ ما باید در این بازی بمانیم و حرف خود را در دنیا بزنیم، چون اگر کناره بگیریم، دوستان و همراهان همیشگی ما هم کنار می روند.

پزشکیان اظهار داشت: از زمان بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که گفت‌وگو و مذاکره برای خروج از بن بست، لازم و بدون اشکال است و مردم، سرمایه‌گذاران، تجار و تولیدکنندگان ایرانی نباید به خاطر اختلافات تحت فشارهای معیشتی و اقتصادی قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که گفت‌وگو و تعامل به معنای باج دادن یا کوتاه آمدن نیست.

پزشکیان افزود: در مذاکرات برجام در برخی موارد ما کوتاه آمدیم و در برخی موارد هم آمریکایی ها؛ در همان زمان اوباما اعلام کرد که اجازه ساخت یک سانتریفیوژ هم نباید به ایران داده شود، اما در مذاکرات پذیرفتند که ما علاوه بر تولید، کار تحقیقاتی هم انجام دهیم، بنابراین مذاکره یک بده بستان است که در جریان آن باید منافع ملی را دنبال کنیم.

وی گفت: اگر همین فرآیند ادامه پیدا کند، وضعیت معیشتی مردم بدتر خواهد شد مگر آنکه خودمان را از این بحران نجات دهیم و مذاکره، گفت وگو و تعامل با دشمن را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});