• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

جایزه برگزیده آینه‌دار دوران به خوشنویس مراغه‌ای اعطا شد

  • کد خبر : 46243
  • 23 دی 1400 - 8:45
جایزه برگزیده آینه‌دار دوران به خوشنویس مراغه‌ای اعطا شد
یاز اکو - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: «امیر دانش مراغی» از هنرمندان خوشنویس این شهرستان جایزه برگزیده آینه‌دار دوران و جایزه هیئت داوران این مجموعه فرهنگی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد دادرس فیاضی افزود: آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی با عنوان «از باستانی پاریزی تا خواجوی کرمانی» طی روزهای اخیر با حضور چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر کشور در تالار وحدت برگزار شد و پنج برگزیده بخش نمایشگاه آن معرفی شدند که «دانش مراغی» در ردیف نخست آنان قرار داشت.

این مجموعه فرهنگی با هدف بازشناسی چهره‌های مطرح فرهنگی ایران به نسل امروز پدید آمده است؛ در حاشیه برگزاری این مراسم ورکشاپ خط و نقاشی‌خط به دبیری «اسرافیل شیرچی» و با حضور اساتید مطرح نیز برگزار شد.

«امیر دانش مراغی» متولد ۱۳۶۶ در مراغه است که هنر قدسی خوشنویسی را از سال ۱۳۷۸ نزد استاد «اکبر نیکخو» در مراغه آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۹۰ از محضر استاد «مجتبی ملک‌زاده»، جزو اساتید طراز اول عرصه شکسته‌نویسی کشور و عضو شورای ارزشیابی آثار هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برد و در طول این سالیان در مجامع ملی و بین‌المللی هنر خوشنویسی خوش درخشید و با کسب بیش از ۱۰۰ عنوان برتر جزو هنرمندان پر افتخار کشور در عرصه خوشنویسی است.

«دانش مراغی» عضو گروه جمع مشتاقان و جمعی از شکسته‌نویسان برتر ایران و عضو هیات داوران جشنواره‌های هنری دانشجویی است.

برگزیده سوگواره ملی حریم فاطمی در قم طی سال ۱۴۰۰، برگزیده چهارمین دو سالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» در کاشان طی سال ۱۴۰۰، برگزیده هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند طی سال ١٣٩٩ و برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی خط عشق در قزوین طی سال ١٣٩٩ تنها تعدادی از افتخارات این جوان ساکن مراغه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});