• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

۷ برگزیده صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند

  • کد خبر : 46375
  • 24 دی 1400 - 9:00
۷ برگزیده صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند
یاز اکو - آیین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با تجلیل از ۷ برگزیده صنعت چاپ استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: به تناسب توسعه و تحول همه پدیده‌ها پیشرفت‌هایی را در صنعت چاپ نیز شاهد هستیم که روز به روز نیز بر دامنه این تحولات و پیشرفت‌ها افزوده می‌شود.

عبدالله بحرالعلومی صنعت چاپ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف بیان کرد و گفت: فعالیت‌های پیچیده‌ای که در این صنعت انجام می‌شود امروز به مرز تحول واقعی رسیده و با ظرافت کامل انواع چاپ‌ها و نشر آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی ارتقا کیفیت محصولات تولید شده در قالب صنعت چاپ را یادآور شد و تصریح کرد: فعالان این عرصه سعی می‌کنند تا به توسعه فرهنگ، مدنیت و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند که قطعاً این مسیر می‌تواند با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

صنعت چاپ یک صنعت پیشرو، پیشتاز و چند ضلعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: تمام پدیده‌هایی که منجر به توسعه فرهنگی، اجتماعی و هنری شده همه مرهون توسعه و تحول صنعت چاپ هستند و در همه انقلاب‌های رخ داده در دنیا، صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پیشرو، پیشتاز و چند ضلعی مطرح بوده است.

بحرالعلومی نگاه به صنعت چاپ را فرا هنری، فرا صنعتی و فرا فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: قطعاً در مسیر پیشرفت امروز جامعه صنعت چاپ با به روزترین امکانات نقش‌آفرینی اصلی را دارد.

وی به فراخوان جشنواره هشتم صنعت چاپ در استان اشاره کرد و گفت: در قالب محصولات تولیدی کتاب، صحافی، گرافیک، طراحی و… فراخوان در قالب این جشنواره انجام شد که ۲۴ چاپخانه در این فراخوان شرکت کرده و بیش از ۴۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

بحرالعلومی تجلیل از ۳ برگزیده این جشنواره و ۴ نفر از منتخبان را در قالب دریافت نشان قابل تقدیر یادآور شد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۸ چاپخانه در سطح استان به شکل دیجیتال، افست و لیتوگرافی فعال هستند که ۱۲۶ چاپخانه در مرکز استان واقع شده است.

نبود چاپخانه در سرعین

وی با اظهار تأسف از نبود چاپخانه در شهری نظیر سرعین تصریح کرد: نباید تمرکز فعالیت‌های عمرانی و توسعه صنعتی را به مرکز استان معطوف کنیم بلکه بهتر است در همه مناطق توسعه به شکل متوازن اتفاق بیفتد.

در این مراسم یکی از فعالان پیشکسوت صنعت چاپ نیز از استاندار اردبیل به خاطر تأمین زمین ۳.۵ هکتاری با هدف احداث کارخانه تولید مقوا قدردانی کرد و گفت: ما از سایر استان‌ها مقوای مورد نیاز را تأمین می‌کردیم که با احداث این مجموعه به شکل مجهز امکان تولید و چاپ مقوا در این استان فراهم می‌آید.

ضعف صنعت چاپ در استان اردبیل

هاشم عروج‌زاده پیشنهاد کرد تا هر چاپخانه یک کتابخانه را راه‌اندازی کند تا در قالب طرح «خانه من، کتابخانه همسایه» از این بستر فرهنگی و مطالعه دیگر همشهریان نیز استفاده کنند.

وی به ضعف صنعت چاپ در استان اشاره کرد و افزود: در مقطعی ما برای کشور آذربایجان محصولات چاپی خود را ارسال می‌کردیم اما آنها امروز به مرز پیشرفت رسیدند که نیازی به تولید ما نداشته و خودشان با مدرن‌ترین امکانات در حال چاپ محصولات هستند.

در این مراسم از برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ در استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});