• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
در نشست مشترک ستاد گلخانه ای استان مطرح شد:

ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی با توسعه گلخانه ها

  • کد خبر : 46387
  • 24 دی 1400 - 10:00
ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی با توسعه گلخانه ها
یاز اکو - افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با بهینه سازی مصرف آب و نهاده های کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی با توسعه گلخانه ها امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلسه کمیته استانی نظام صدور مجوزهای واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاونین شرکت آب منطقه ای و بانک کشاورزی استان و جمعی از اعضای کمیته و کارشناسان امور باغبانی در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه گفت: استفاده از کارشناسان دارای صلاحیت و با تجربه و آموزش دیده از سازمان از جمله مهندسین ناظر تاسیسات در احداث واحدها و مسئول فنی در اداره امور تولید می توانند موجب پیاده سازی صحیح در ساخت سازه ها و تامین امنیت غذایی تولیدات از نظر مصرف کود و سم و بالا بردن میزان تولیدات گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی شوند.

مهندس شهرام شفیعی افزود: استفاده از مشاورین و پیمانکاران دارای صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان نظام مهندسی در جهت ایجاد واحدهای استاندارد به منظور افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش درجه اتوماسیون و مکانیزاسیون در کشتهای گلخانه ای امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی خواستار معرفی پیمانکاران و ناظران تاسیس برای معرفی به تسهیلات بانکی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان شده و افزود: عدم احداث سازه های گلخانه ای مطابق با استاندارد روز توسط پیمانکاران غیرمجاز به عنوان بستر تولید باعث کاهش راندمان تولید در واحد سطح گردیده است و به دلیل عدم کنترل تهویه مناسب و سایر پارامترها اعم از درجه حرارت و … باعث بروز برخی بیماریها و مصرف بی رویه سموم در واحد های گلخانه ای خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان داشت: با توجه به معرفی کارشناس فنی یا مسئولین فنی تجربی به واحدهای گلخانه به هنگام صدور مجوز بهره برداری و ضروروت ثبت گزارش در سامانه سانکا و کنترل آن توسط کارشناسان معین سازمان نظام مهندسی، بستر لازم برای امکان نصب بارکدQR  بر روی محصولات و دسترسی آسان مصرف کنندگان به پروسه تولید و نهاده مصرفی فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});