• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

امام جمعه تبریز: به نتیجه رسیدن عزتمندانه مذاکرات هسته ای خواسته عمومی است

  • کد خبر : 46415
  • 24 دی 1400 - 15:00
امام جمعه تبریز: به نتیجه رسیدن عزتمندانه مذاکرات هسته ای خواسته عمومی است
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان در وین گفت: ما در جریان این مذاکرات سخت و پیچیده خواهان به نتیجه رسیدن عزتمندانه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: غربی ها و به خصوص رسانه های بیگانه چنین القا می‌کنند که ایران مطالبه بیش از حد در مذاکره داشته و وقت کشی در مذاکرات می‌کند، اما باید توجه داشت که تهران به هیچ عنوان تن به مذاکرات فرسایشی نخواهد داد اما شتابزده نیز عمل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضاسازی برای منفعل کردن تیم مذاکره کننده وجود دارد و در جنگ روایت‌ها، روایت سازی وارونه توسط رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد که در این شرایط هوشیاری، بصیرت و تکیه به رهنمودهای مقام رهبری گره گشا خواهد بود.

وی به سخنان  اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: سه محور در سخنان رهبری در دیدار با مردم قم وجود داشت که شامل غیرت دینی، جنگ نرم و وحدت بود و باید متذکر شد که غیرت دینی عامل نجات کشور ماست و باید آن را در جامعه گسترش بدهیم.

آل هاشم با تاکید بر اینکه آئین های دینی می‌تواند مردم را مقابل بدخواهان و دشمنان بسیج کند، یادآور شد: باید توجه داشت که دشمنان انقلاب و نظام با اسلام سیاسی مشکل دارند نه اسلام سکولار که هیچ ارزشی به مبانی دینی در حکومت داری قائل نیست.

وی جنگ نرم دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی را بسیار پیچیده و برنامه ریزی شده خواند و گفت: دشمن افراد بی ارزش را که اصول انقلاب را از بین می‌برند، برجسته می‌کند و ما باید در مقابل فساد و اشرافی گری ایستادگی کنیم و نسبت به آینده و جوانان آینده کشور امیدوارتر باشیم.

آل هاشم ادامه داد: باید در مقابل کسانی که در برابر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، مقابله کرد چون چاره‌ای جز ایستادن در مقابل آنها وجود ندارد و باید برای این ایستادگی وحدت و یکپارچگی داشته باشیم.

وی اهمیت خانواده در جامعه و نظام اسلامی را متذکر شد و افزود: هر پدر و مادری موظف است تا زمینه پس انداز سرمایه معنوی در فرزندان خود را فراهم کنند و در این میان مسئولیت پدر و مادر تنها در مسائل مالی و دنیوی نیست بلکه باید در مسائل معنوی نیز مسئولیت شناس باشند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مادران صبور شهدا، ام‌البنین های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: سیره و روش حضرت ام البنین به عنوان الگویی برای مادران، صبر و فداکاری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});