• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
گزارش از جرئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

یک بام و دو هوا در اجرای قانون/ سوءاستفاده پزشکان از تعرفه شهرداری

  • کد خبر : 46562
  • 25 دی 1400 - 18:20
یک بام و دو هوا در اجرای قانون/ سوءاستفاده پزشکان از تعرفه شهرداری
یاز اکو - در ادامه جلسات شورا امروز هم اعضا به بررسی تعرفه عوارض محلی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آناج، در جلسه امروز شورای شهر تبریز دستور جلسه بررسی تعرفه عوارض محلی در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت، در این جلسه سیدکاظم زعفرانچیلر باد انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری تبریز اظهارداشت: شهروندی ۲۱ سال پیش، زمینی با کاربری فضای سبز خریده و شهرداری پروانه ساخت نداده است، صاحب ملک نیز به دیوان شکایت کرده و دیوان رای داده که براساس املاک مجاور عمل شود.

وی ادامه داد: اکنون در حالی که این قطعه یک ملک مجاور دارد و شهرداری به ملک مذکور مجوز ۸ طبقه داده است، به این قطعه پیلوت و یک طبقه بیشتر مجوز نمی‌دهد.

این عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز افزود: این چه قانونی است که برای ملک مجاور مجوز ۸ طبقه می‌دهند ولی برای ملک چسبیده به آن پیلوت و یک طبقه مجوز داده می‌شود!

عضو شورای شهر تبریز تاکید کراد: اگر شهرداری پول ندارد و ۳۰ سال است طرح خود را نمی‌تواند اجرا کند، دلیل نمی‌شود که حقوق مردم ضایع کند.

شهرام دبیری هم در این جلسه با بیان اینکه مبنای عمل در تعرفه عوارض محلی مشخص نیست،گفت: کدام یک از اعضا می‌تواند بگوید چند درصد افزایش داشته‌ایم؟در کمیسیون برنامه و بودجه افزایش برای کل بودجه افزایش۲۵ درصد، جرایم ماده صد ۳۰ درصد، پروانه مردم عادی ۲۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید کلیات و سپس جزئیات تعرفه تصویب می‌شد،تاکید کرد: اینگونه که پیش می‌رویم بدون اطلاع پیش رفته و تصویب می‌کنیم و اصلا مشخص نیست افزایش تعرفه چند درصد است.

علیرضا نوای باغبان هم در پاسخ به دبیری عنوان کرد:در شورا تصویب شد که در صحن شورا بند به بند تعرفه تصویب شود و اگر به مانند جلسات قبل پیش می‌رفتیم امروز بند ده را تمام می‌کردیم، بنا شد که در جلسات هر بند به صورت ساده مطرح شود تا با فهم کامل تصویب شوند.

در این جلسه روح الله رشیدی هم در خصوص سوءاستفاده مطب‌ها از قوانین تغییر کاربری اظهار داشت: پزشکان از وضعیت پیش آمده که هیچ جایی برای کاربری بهداشتی نیاز به مجوز ندارد، سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: پزشکان مطب‌هایشان را در کنار مراکز فرهنگی و ورزشی که هیچ درآمدی ندارند، قرار داده‌اند و هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند، به حد کافی در گذشته از این وضعیت استفاده شده و سود برده‌اند و از این به بعد باید برای کاربری‌های بهداشتی و درمانی عوارض پرداخت کنند.

روح الله دهقان‌نژاد هم در این خصوص ابراز داشت: در میدان ارتش بناست که ساختمانی برای مطب پزشکان اضافه شود که تراکم را آنجا افزایش می‌دهد، هرچه قدر که برای کاربری‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی تعرفه را کاهش می‌دهیم برای کاربری بهداشتی افزایش دهیم.

غلامرضا احمدی هم تاکید کرد: برای کاربری آموزشی ما نظر مساعد به کاهش تعرفه داریم.

فریدون بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد:برای اینکه تصمیم عجله‌ای گرفته نشود برای کاربری آموزشی، فرهنگی و ورزشی تصمیم بگیریم و برای کاربری بهداشتی و درمانی هم با پیشنهاد مشخص در جلسه بعد تصمیم بگیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});