• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

نمایشگاه مجموعه‌دار تبریزی در گالری یاسمی

  • کد خبر : 48319
  • 08 بهمن 1400 - 10:00
نمایشگاه مجموعه‌دار تبریزی در گالری یاسمی
یاز اکو - علیرضا خیابانی گفت: شعر و غزل آذربایجان و زبان ترکی برای بنده جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره برای حفظ آن تلاش کرده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر تبریز، نمایشگاه مجموعه آثار برگزیده کلکسیونر تبریزی؛ علیرضا تیانی خیابانی به مدت سه روز در گالری استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز دایر شده است.

در این نمایشگاه ۲۸ اثر خوشنویسی و نقاشی از آثار هنرمندان ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دکتر علیرضا خیابانی

علیرضا تیانی خیابانی، در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی بیان کرد: در مورخه ی هفدهم مهرماه ۱۳۳۷ در کوچه ی قره باغی‌های محله ی منصور تبریز به دنیا آمدم و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را در تهران به پایان رساند و در سال ۱۳۶۴ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول شدم.

وی افزود: در شعر ” تیانی” و نیز “خیابانی” تخلص می‌کنم و آثار خود را در فرمی بسیار نفیس به مخاطبین خود هدیه می‌کنم. بنده در راستای همین تلاش‌ها و کارهای ادبی‌ هنری خود در سال ۱۳۸۵ با تاییدات جراح و تورکولوق بزرگ کشورمان مرحوم پرفسور دکتر جواد هیئت موفق به اخذ دکترای افتخاری ادبی دانشگاه باکو شدم و متعاقب آن در سال هزار و سیصد و هشتاد و شش به درجه افتخاری استادی از همان دانشگاه نایل گردیدم.

علیرضا تیانی خیابانی، با بیان اینکه تاکنون ۱۹ اثر فرهنگی و هنری در دو زبان فارسی و ترکی تالیف و به بازار کتاب و موسیقی عرضه نموده، گفت: مجموعا تاکنون کتاب‌های «یاریله صحبت ۱ و ۲»، «یاریله گوروش»، «از آب و گل به عشق»، «زلف آشفته»، «حیدر بابا مله‌دیم» «رباعیات خیابانی» «یالقیزیم حسین ۱ و ۲»، «و بدین سان دل آیینه گردد»، «دیوان اشعار سال»، «رمان عشق» و «سوز هاوالاندى» را به خزینه ی شعر و ادب کشورمان هدیه کرده ام.

وی افزود: همچنین دو آلبوم موسیقى به زبان ترکی با نام‌های «انتظار» و «شیرین یوخو» و دو آلبوم موسیقی فارسی با نام‌های «از جان و از دل» با صدای سالار عقیلی و «با خاطره‌ها» با صدای علیرضا خیابانی منتشر کرده‌ام.

دکتر علیرضا خیابانی

خیابانی عنوان کرد: با وجود مشغله ها و دغدغه های اقتصادی مختلف، همواره پیگیر و علاقه مند شعر و ادبیات بوده ام و اما در این میان شعر و غزل آذربایجان و زبان ترکی برای بنده جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره برای حفظ آن تلاش کرده‌ام.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه زندگی ادبی خود را مدیون “سیروس قمری” است، افزود: سیروس قمری، عزیز مصر من هستند و مرا با اساتید بزرگی چون یحیی شیدا، جواد هیئت آشنا کرده‌اند، بنابراین خون و مالم و برای ایشان حلال است.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه از سه شنبه پنجم بهمن ماه در گالری یاسمی واقع در خانه فرهنگ افتتاح شده و تا هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});