• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اتوبان ترانزیتی بیله سوار-گرمی به مرکز کشور ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 49069
  • 13 بهمن 1400 - 15:00
اتوبان ترانزیتی بیله سوار-گرمی به مرکز کشور ایجاد می‌شود
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:با تصویب طرح بهسازی چهار خطه کردن مسیر امیرکندی-گرمی و بیله سور مغان اتوبان ترانزیتی این مسیر به مرکز کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود شایقی روز چهارشنبه افزود: طرح بهسازی چهار خطه کردن مسیر امیرکندی-گرمی و بیله سور مغان به تصویب رسیده و در صورت اجرای این مصوبه تمام مسیر ترانزیتی بین المللی گرمی –بیله سوار مغان به مرکز کشور چهاربانده شده و میزان تردد خودروهای ترانزیتی به مقصد آذربایجان و اروپا از گمرک بیله سوار مغان افزایش خواهد یافت.

وی از افزایش ۷۸ درصدی اعتبارت استان اردبیل خبر داد و گفت:تلاش براین است طرح‌های زیربنایی استان به سرانجام رسیده و برای شهرستان‌های گرمی و بیله سوار مغان هم احداث چهارخطه گرمی- بیله‌سوار جزو برنامه‌های اصلی است.

شایقی اظهار کرد: با کاهش تمرکزگرایی در بودجه، توزیع اعتبارات بر اساس عملکرد واقعی انجام می‌شود تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

اولویت توسعه صادرات غیرنفتی از طریق گمرک بیله سوار

وی ادامه داد: باتوجه‌به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار و اولویت توسعه صادرات غیرنفتی از طریق گمرک این منطقه تلاش بر این است تا تجارت خارجی با حمایت و اعمال مشوق‌های مناسب درست و منطقی هدف‌گذاری شده تا تراز تجاری مثبتی را در سال‌های پیشرو شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کرده تلاش مسئولان استانی بر این بوده تا با برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی موانع پیشروی سرمایه‌گذاران رفع و تقویت حوزه تولید و اشتغال رقم بخورد.

شایقی افزود: از همین روی یکی از رویکردهای بودجه سال آینده توجه به بهره‌وری با ایجاد تحول در نظام توسعه کشور است که این امر می‌تواند به بهبود معیشت مردم و تقویت اقتصاد مولد کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار احداث پروژه‌های بزرگراهی در مناطق مختلف با هدف بهبود وضعیت جاده‌ای این استان خبرداد.

شایقی اظهار کرد: منابع مالی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان برای تبدیل به بزرگراه از منابع ملی و ردیف بودجه سالانه قابل تامین است و سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه همکاری نزدیکی دارد.

وی بیان کرد: با افزایش ۲۰ برابری اعتبارات در حوزه راه‌سازی در چهار سال اخیر بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تا توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل رقم بخور

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});