• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 13396
  • 13 اردیبهشت 1400 - 17:00
افزایش چهار برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش چهار برابری اعتبارات ملی عمران روستایی این اداره کل در سالجاری، گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو حافظ باباپور روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی دولت، سال گذشته در حوزه عمران روستایی ۱۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافت حدود ۲۴ میلیارد تومان آن استانی و ۱۰۲ میلیارد تومان نیز اعتبار ملی بود.

وی سهم اعتبارات ملی را چهار برابر استانی اعلام کرد و گفت: سرجمع اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن در سال جاری هشت هزار میلیارد تومان است که سهم استان،  ۵.۳ درصد حدود ۴۲ میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی به اجرای ۲۹۴ پروژه در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیارد تومان برای طرح هادی ملی، ۲۲ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده، ۵۵ میلیارد تومان قیر رایگان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای روستاهای فاقد دهیار هزینه شده است.

باباپور همچنین با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده در کمترین زمان ممکن با توجه به سرمای هوای منطقه و نیز گرانی چند برابری مصالح ساختمانی گفت: در زلزله اخیر میانه و سراب ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده بود که سه هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر داشت که همه آنها تکمیل شد همچنین سه هزار واحد نیز در دست احداث است که بالای ۹۸ درصد پیشرفت داشته و تا تیرماه تمام واحدهای مسکونی در دست احداث تکمیل و تحویل داده می شود.

وی همچنین با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی،  گفت: ۸۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص می یابد که ۵۰ میلیون از طریق بهسازی تسهیلات داده می شود و ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا ۹۳۱ پرونده تشکیل شده است که ۷۹۱ نفر به بانک ها معرفی شده و ۱۴۶ نفر نیز عملیات اجرایی ساخت مسکن را شروع کرده اند.

باباپور همچنین با تکذیب شایعه دستگیری اش به خاطر پرونده تخلفات مالی شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه زنجان،  گفت: دیروز برای ارایه برخی توضیحات در این مورد از سوی دادگستری استان زنجان فراخوانده شدم و مورد خاصی نبود و تا کنون در رابطه با عملکرد مدیریتی ام در هیچ جایی پرونده ای ندارم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});