• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

پناهگاه یا قتلگاه سگ های سهند؛ دو روایت از یک رویداد

  • کد خبر : 49755
  • 18 بهمن 1400 - 12:35
پناهگاه یا قتلگاه سگ های سهند؛ دو روایت از یک رویداد
نسرین عظیمی که خود را حامی حیوانات و سگهای ولگرد می داند در چند روز گذشته با انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی مدعی است شهرداری سهند، سگ های جمع آوری شده در پناهگاه سهند را مخفیانه از پناهگاه خارج کرده و خبری از سرنوشت آنها وجود ندارد.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی – نسرین عظیمی که خود را حامی حیوانات و سگهای ولگرد می داند در چند روز گذشته با انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی مدعی است شهرداری سهند، سگ های جمع آوری شده در پناهگاه سهند را مخفیانه از پناهگاه خارج کرده و خبری از سرنوشت آنها وجود ندارد.
وی مدعی است که احتمالا شهردای سهند در کشتار سگ ها نقش داشته چراکه اثری از سگ ها نیست و آنها پس از گذشت روزها به پناهگاه بازنگشتند.
وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار یازاکو گفت: سه شنبه هفته گذشته متوجه شدیم که در پناهگاه باز است و سگ ها در پناهگاه نیستند با این باور که سگ ها حتما به پناهگاه بازمی‌گردند پیگیر قضیه نشدیم تا اینکه چند روز گذشت و خبری از سگ ها نشد پیگیری از شهرداری و عوامل محیط زیست شهرداری سهند با صحبت های ضد و نقیضی همراه بود.
وی افزود: آنها در ابتدا ابراز بی اطلاعی کردند و بعد گفتند که سگها را در حوالی کشتارگاه مسیر آذرشهر منتقل کردند ولی بازدید میدانی از منطقه ای که گفته شده بود حاکی از آن بود که هیچکدام از سگ های پناهگاه سهند در آن حوالی نبودند.
وی تصریح کرد: حال سوال این است سگ های پناهگاه سهند چه شدند؟
وی با بیان اینکه اداره پناهگاه توسط حامیان مردمی بوده و تنها نقش شهرداری، اختصاص زمین و فنس کشی برای احداث پناهگاه است، گفت: وعده احداث و اختصاص پناهگاه بیست روز بود ولی۳ ماه به طول انجامید و پس از گذشت دوهفته با این اتفاق روبرو شدیم.
وی گفت: شهرداری بارها عنوان کرده بود که خواستار جمع اوری سگ ها و انتقال آنها به پناهگاه پردیس تبریز هستند ولی بعد با تغییر رویه تصمیم گرفتند سگ ها را در طبیعت رها کنند ولی سوال اینجاست سگ های بیمار و باردار پناهگاه به کجا منتقل شده اند و چرا پاسخ درستی به حامیان نمی دهند.
وی ادامه داد: تابه امروز با سلب مسئولیت از این رویداد هیچ پاسخ درستی درباره این ادعایشان که سگ ها را در کدام منطقه از طبیعت رهاسازی کرده اند نمی دهند.
وی تاکید کرد: حامیان پناهگاه معتقدند اعتماد به شهرداری اشتباه بوده است و هیچ امنیتی برای باقی سگ های پناهگاه وجود ندارد.
در مقابل شهرداری سهند با انتشار بیانیه ای ادعاهای عظیمی را کذب دانست و اعلام کرد: اداره پناهگاه به عهده شهرداری است و با توجه به خطرات و آسیب های سگ های ولگرد برای شهروندان شهرداری نسبت به این مسئله حساس است.
رئیس اداره خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شهر سهند در مورد شایعه ی اخیر مبنی بر کشتار سگ های بلاصاحب توسط شهرداری، ضمن تکذیب این مسئله گفت: اقدامات لازم در جهت زنده گیری سگ های بلاصاحب و انتقال به کمپ موقتی که شهرداری خارج از شهر، در نزدیکی میدان شهید باکری با فنس کشی و کانکس گذاری و ساخت اتاقک مخصوص انجام شده که این محل در سال آتی تکمیل خواهد شد.
وی افزود: سعی داریم تا این حیوانات را از داخل شهر به دلیل امنیت و آرامش شهروندان جمع آوری نماییم چرا که امنیت شهروندان و شهر از اولویت های شهرداری بوده و هست.
وی در ادامه افزود: سگ های بی پناهی که بعد از زنده گیری به کمپ انتقال داده می شوند پس از مدتی به دامان طبیعت و دور از محدوده شهری بازگردانده می شوند تا آزادانه به زندگی خود ادامه دهند، حیوانات زبان بسته ای که خداوند خلق کرده و هیچ کس نمی تواند حیات آنها را به هر عنوان به مخاطره افکنده و آزادی شان را سلب کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. دروغ پشت دروغ، شهرداری موظف هس صادقانه به حامیان پاسخ بده، چرا بدون اطلاع قبلی سگها را از پناهگاه خارج کرده؟ اگر رهاسازی انجام شده چرا اثری از آنها در محل ذکر شده نیست؟ تکلیف سگهای معلول و بارداری که بقول خودشان رهاسازی شدن چی میشه؟ حیوان معلول در صورت رهاسازی قطعا از گرسنگی و سرما تلف خواهد شد…

  2. شهرداری سهند همکاری خوبی با حامیان داشتن ولی متاسفانه به دلایل نامعلوم و بدون اطلاع به حامیان اصلی، سگهایی رو که حامیان با جان ودل در پناهگاه با هزینه شخصی خودشون رسیدگی میکردن، رو بردن و سربه نیست کردن، سگهایی که معلول و باردار بودن، که در صورت رهاسازی قطعا از گرسنگی و سرما تلف خواهند شد. البته اگر ادعای رهاسازیشون صحت داشته باشه. شهرداری سهند موظف هس پاسخ صحیحی به حامیان بده، و اعتماد حامیان به شهرداری رو خدشه دار نکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});