• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

بیش از ۲.۱ میلیارد دلار کالا از آذربایجان‌غربی صادر شده است

  • کد خبر : 50529
  • 23 بهمن 1400 - 14:30
بیش از ۲.۱ میلیارد دلار کالا از آذربایجان‌غربی صادر شده است
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی امسال ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون دلار انواع محصولات تولیدی از این استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامرضا بابایی روز شنبه افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزنی ۷۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۷۴۳ میلیون تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۵۲۹ میلیون دلار نیز وارد کشور شده که این میزان از لحاظ وزنی ۵۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۷۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادره از این استان سیب، محصولات کشاورزی، محصولات آهنی، لوازم خانگی، محصولات غذایی و مبلمان بوده که به کشور های هدف از جمله ترکیه، عراق، چین و کشورهای اوراسیا هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: به دلیل افزایش هزینه حمل و نقل دریایی صادرات این استان به کشور هندوستان که یکی از کشورهای هدف صادرات سیب است با کندی انجام می شود و دستگاه های مرتبط باید از طریق روابط بین المللی این روند را تسهیل کنند.

بابایی افزود: با راه اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی که به عنوان محصول غالب استان محسوب می شود می توان شاهد افزایش صادرات این محصول بود.

وی اضافه کرد: زمینه صادرات هوایی برای سیب نیز مهیا شده است که برای حمایت از صادرکنندگان سیب و پایین آوردن هزینه حمل یارانه سوخت برای شرکت های هواپیمایی تخصیص داده می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});