• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

تلاش جدی ترکیه برای مهار تورم

  • کد خبر : 50613
  • 24 بهمن 1400 - 11:45
تلاش جدی ترکیه برای مهار تورم
یاز اکو_نورالدین نباتی وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه با بیان اینکه هدف ما کاهش دائمی تورم با افزایش تولید و صادرات است، از تشکیل تیم مبارزه با تورم برای کسانی که قیمت های گزاف اعمال می کنند، خبر داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی ارتی خبرنورالدین نباتی، وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، در نشست گام های جدید و ارتقای اقدامات برای مهار تورم در مدل اقتصاد ترکیه، با بیان اینکه تورم مشکل مهمی است که مدت‌ها در ترکیه و جهان درباره آن صحبت خواهد شد، گفت: با افزایش تولید و صادرات، کاهش دائمی تورم را تضمین می‌کنیم و در حال انجام اقدامات کلان برای مقابله با وام‌های مصرفی هستیم. که ممکن است بر تورم اثر بگذارد. »

نباتی با بیان اینکه بسته های پیشگیرانه و حمایتی جدیدی در هر زمینه ارائه می شود، گفت: برای اینکه تلاش برای مقابله با تورم در قیمت ها منعکس می شود، اقدامات لازم انجام خواهدشد.

وی افزود:ما در حال تشکیل یک تیم ضد تورم هستیمو براین اساس سیستمی وجود خواهد داشت که در آن قیمت ها به شدت کنترل می شود.

وی گفت: ما کاری به سود و تجارت شما نداریم. بازرسان ما در هیئت بازرسی مالیاتی و کنترل کنندگان ما در سازمان درآمد ،تیم ویژه‌ای را علیه کسانی که قیمت‌های گزاف اعمال می‌کنند تشکیل می‌دهد، تا با نوسانات قیمت‌ها که با تعادل عرضه و تقاضا همخوانی ندارد مقابله کند.

نباتی تاکید کرد: «از همه ابزارهای مرتبط در چارچوب قانونی با وزارتخانه‌های ذیربط استفاده خواهیم کرد و سخت‌گیرانه‌ترین اقدامات را علیه کسانی که مرتکب تخلف می شوند انجام خواهیم داد.

راه اندازی اپلیکیشن موبایل برای ردیابی تورم

نباتی وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه گفت: با همکاری همه بخش ها تولید کننده و مصرف کننده به این نتیجه می رسیم که با کاهش تورم ترکیه برنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با تورم اپلیکیشن جدیدی برای تلفن همراه راه اندازی خواهد شد، گفت: با این اپلیکیشن تلفن همراه، شهروندان می‌توانند قیمت محصول را در تولیدکنندگان و مراکز فروش ردیابی کنند‌.

وی افزود: این کار به کاهش تورم کمک می‌کند و سبب افزایش نظارت ها می شود.

نباتی گفت: شهروندان می‌توانند بااستفاده از این نرم افزار به راحتی بر اساس نقاط فروش، دسته‌بندی و فیلتر محصول خود راجستجو کنند و با محاسبه کل مبلغ خرید؛ ارزان‌ترین و نزدیک‌ترین نقشه را در موقعیت مکانی خود بیابند.

وی خاطر نشان کرد: این اپلیکیشن در ۱ مارس راه‌اندازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});