• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
همایش‌فرصت‌های‌سرمایه‌گذاری‌تبریز:

باید قدردان سرمایه گذاران داخلی هم باشیم/ شهرداری از نهاد خدمات‌ده به نهاد عمومی تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 123587
  • 15 آبان 1402 - 12:18
باید قدردان سرمایه گذاران داخلی هم باشیم/ شهرداری از نهاد خدمات‌ده به نهاد عمومی تبدیل می‌شود
یازاکو - رئیس شورای شهر تبریز گفت: شهرداری از نهاد خدمات‌ده به نهاد عمومی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، شهرام دبیری، در همایش‌ فرصت‌های‌ سرمایه‌گذاری‌ تبریز گفت: یک هزار و ۴۰۰ شهرداری در ایران وجود دارد که درآمد پایدار این شهرداری‌ها خیلی کم است و متاسفانه درآمد پایدار شهر خودمان هم حدود ۱۰ درصد درآمدهاست.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مقرر شد تا شهرداری‌ها خوددرآمدزایی کنند، درآمد از نوسازی و پسماند و مالیات و غیره به قدری کم است که نمی‌توان کارهای زیادی کرد و صرفا در حوزه نگهداری و محیط زیست هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: دو هزار و میلیارد تومان فقط هزینه یک کیلومتر است و به عبارتی کل بودجه عمرانی ما کفاف ۴ کیلومتر از مترو است.

وی تاکید کرد: ما یکسری سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌ایم که البته سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم شد ولی هنوز در این زمینه کار زیادی داریم و باید این سیاست‌های تشویقی را افزایش داد و بروکراسی اداری را به حداقل میزان خود رساند.

دبیری گفت: در زمینه توریسم و گردشگری یک تریلیارد دلار در دنیا ایجاد شده است و این به این معناست که یک میلیارد از مردم زمین به سفر خارجی رفته‌اند که درآمد ما ۶٫۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه چرا وقتی کشور ما بهترین جاذبه‌های گردشگری را دارد ولی سهم کمی در گردشگری را داراست؟ گفت:امیر قطر یک سیاست و برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است و با اینکه نه هویت و تاریخی دارد، نه جاذبه گردشگری خاصی و نه چیز دیگر ولی بیشترین گردشگر را هم دارد.

وی افزود: در بررسی شاخص‌های تولید ناخالص ملی نسبت به هر فرد، قطر جزو کشورهای زیر ۱۰ است و ما رتبه ۱۲۰ را داریم.

وی ادامه داد: خیلی از ایرانی‌های داخل و خارج از کشور تعصب و علاقه دارند تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این نیاز به حمایت و کاهش بروکراسی اداری دارد.

وی تاکید کرد: در کشورهای حوزه خلیج فارس بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران صفر است و حتی امیر آن کشورها شماره شخصی خود را به سرمایه‌گذاران داده است تا در صورت هرگونه مشکل با شخص خودش تماس بگیرند.

وی خاطر نشان شد: البته ما باید قدردان این سرمایه‌گذاران داخلی خودمان هم باشیم و کاری نکنیم که آنها را فراری دهیم و امید است این همایش یک فرصتی برای رشد سرمایه‌گذاری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});