• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

آذربایجان‌ شرقی مقصد سرمایه‌گذاران در بخش صنعت

  • کد خبر : 133079
  • 17 بهمن 1402 - 9:45
آذربایجان‌ شرقی مقصد سرمایه‌گذاران در بخش صنعت
یازاکو - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه نخست استان در صدور جواز تاسیس ایجادی، گفت: بر اساس آمار در ۱۰ ماه نخست سال جاری هزار و ۷۰۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری‌های جدید صادر شده که این موضوع همچنان افزایش علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، محمد جعفر عظمائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

وی گفت: بیشترین صدور جواز ایجادی به ترتیب متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: دو هزار و ۹۰۰ طرح‌ در دست اجرا اعم از جوازهای تاسیس دارای پیشرفت فیزیکی در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۵۶ همت و پیش‌بینی ایجاد اشتغال حدود ۳۹ هزار نفر در حال اجرا بوده که از این تعداد هزار و ۱۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

عظمائی از کسب رتبه نخست استان در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۵۰ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ارزش پیش بینی سرمایه‌گذاری ۱۰ همت و با اشتغال پنج هزار نفر برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تنوع محصولات صادر شده که نشان دهنده افزایش علاقه مندی واحدهای صنعتی استان به توسعه واحدهای تولیدی است.

وی افزود: بیشترین صدور جواز توسعه‌ای در این بازه زمانی مذکور متعلق به محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیر فلزی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});