• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
در یازدهمین جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد:

پیشگیری از بیماری تب برفکی با واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی

  • کد خبر : 96723
  • 08 اسفند 1401 - 13:45
پیشگیری از بیماری تب برفکی با واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی
یاز اکو - دامدارن برای پیشگیری از بیماری تب برفکی باید توصیه های بهداشتی قرنطینه­ای دامپزشکی در زمینه نقل و انتقال دام­های زنده را به دقت رعایت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در ابتدای این جلسه دکتر مهدی حامی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، ضمن رضایت بخش خواندن وضعیت بیماری­های واگیر دام، طیور و آبزیان در استان، بر لزوم استمرار پایش و مراقبت بیماری­ها تأکید ورزید. وی با توجه به شیوع تب برفکی سویه در کشور عراق، تشدید پایش و آمادگی برای مقابله احتمالی با این بیماری را ضروری دانست.

دکتر حامی عملکرد مطلوب مجموعه دامپزشکی را حاصل زحمات همه همکاران، در بخش دولتی و بخش خصوصی، دانست و ابراز امیدواری نمود که با همیاری و همدلی همه همکاران در سطح ادارات دامپزشکی شهرستانها و ادارات ستادی اداره کل و تعامل با دامپزشکان بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی توفیقات بیشتری به­دست آید.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در خصوص وضعیت بیماری مشترک تب مالت در دام و انسان ها طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز توضیحاتی را ارائه نمود و افزود: در جهت نزولی نمودن آمار مربوط به این بیماری مشترک، اداره بهداشت و مدیریت بیماری­های دامی، ضمن بررسی کانون­های انسانی تب مالت در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و آمار مأخوذه از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، واکسیناسیون جمعیت دامی هدف این کانون­ها با واکسن Fd Rev1 در اولویت قرار دهند و عملکرد ادارات دامپزشکی شهرستان­ها در هر جلسه از جلسات کمیته فنی ارائه گردد.

در پایان این جلسه و بر پایه دستور جلسه، درباره شیوع تب برفکی سویه SAT-2 (South African Type-2) توضیحات مبسوطی توسط دکتر شیرازی ارائه گردید. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی با اظهار این نکته که واکسیناسیون در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت می باشد، رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در گاوداری­ها و توجه به اقدامات بهداشتی قرنطینه­ای در نقل و انتقال دام­های زنده را به­منظور پیشگیری از انتشار این سویه ویروس ضروری دانست. در خاتمه مانور دور میزی مقابله با تب برفکی سویه SAT-2 برگزار و آمادگی بخش­های مرتبط سازمانی برای مقابله احتمالی با این بیماری مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});