• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

گزارش تحلیلی: اپوزیسیون ارمنستان در مقابل دولت شکست خورده است

  • کد خبر : 67224
  • 30 خرداد 1401 - 13:00
گزارش تحلیلی: اپوزیسیون ارمنستان در مقابل دولت شکست خورده است
یاز اکو- تجمع جدید مخالفان علیه دولت در میدان فرانسه ایروان برگزار شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از رئال تی وی، این تجمع مجدداً توسط ایشخان ساقاتلیان رئیس یکی از احزاب مخالف در مجلس ارمنستان که رهبری جنبش مقاومت را بر عهده دارد برنامه ریزی و انجام شد. تعداد اقراد شرکت کننده در این اعتراضات از ۲۵ آوریل به این ور روز به روز در حال کاهش است. در بهترین حالت ۳-۲ هزار نفر در تظاهرات شرکت می کنند. احزاب اپوزیسیون فکر می کردند که سخنرانی های نیکول پاشینیان در خصوص قره باغ باعث رادیکال شدن بیشتر مردم ارمنی خواهد شد. اما برعکس این پیش بینی ها اتفاق افتاد. اظهارات پاشینیان فقط با اعتراض مخالفان سنتی اش که در قالب «گروه قره باغ» شامل روبرت کوچاریان و سرژ سرکیسیان روسای جمهور سابق و سیران اوهانیان وزیر دفاع سابق مواجه گردید. مخالفان دولت را به دادن امتیازات غیرقابل قبول در مورد مسئله قره باغ متهم می کنند و می گویند که این سیاست ارمنستان را در معرض تهدیدات جدیدی قرار می دهد و حتی باعث می شود که دولت این کشور از هم پاشیده شود.

موافقت نیکول پاشینیان برای کار بر روی توافق صلح با جمهوری آذربایجان در نشست بروکسل، خشم بیشتر نیروهایی که در پی انتقام در ارمنستان هستند را برانگیخت.

اپوزیسیون که در یک ماه گذشته اقدام به اظهارات ضدحکومتی کرده است، هنوز به نتیجه نرسیده است. به نظر می رسد نه غرب و نه روسیه از اقدامات اپوزوسیون ارمنستان حمایت نمی کنند و نیروهای مخالف دولت هم اکنون متوجه شده است که از دولت شکست خورده اند. جمع آوری چادرها و مواضع در میادین و حضور کمتر مردم در تظاهرات از مصادیق بارز این شکست است.

به طور خلاصه وضعیت امروز ارمنستان بسیار بد است. اگرچه اپوزیسیون که اعتراضات را رهبری می‌کرد، می‌داند که قدرت را از دست داده است ولی نمی‌تواند عقب‌نشینی کند.

بازگشت ایشخان ساقاتلیان به مجلس هم یرایش شبهه برانگیز خواهد بود، زیرا پس از دو ماه اعتراضات خیابانی اپوزیسیون باید در مجلس توضیح دهد که چه کرده است، بنابراین هیچ توضیحی برایش وجود ندارد. دولت ارمنستان در حال حاضر درگیر روند عادی سازی روابط با همسایگان، تعیین حدود مرزها و همچنین احیای پیوندهای حمل و نقل اقتصادی است. اگرچه اپوزیسیون تلاش خواهد کرد تا از این امر جلوگیری کند، اما قدرت کافی نخواهد داشت و روند امور به نتیجه منطقی خود خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});