• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

تشریح عملکرد مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در سال جاری

  • کد خبر : 50788
  • 25 بهمن 1400 - 13:15
تشریح عملکرد مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در سال جاری
یاز اکو - جانشین مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، عملکرد مخابرات استان در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، ناصر شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد مخابرات منطقه در حوزه‌های تلفن ثابت، سیار و اینترنت پر سرعت اظهار کرد: از دو میلیون شماره تلفن ثابت در استان تعداد یک میلیون و ۵۷۰ هزار شماره تلفن در نقاط مختلف استان واگذار شده است که از این تعداد حدود ۵۰ هزار خط تلفن در یک سال گذشته واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی تلفن همراه نیز شش میلیون شماره نصب شده و سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۰۰ مشترک فعال در استان وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه اول به ۷۶ درصد رسیده است.

وی افزود: تعداد ۴۵۳۷ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۳ سایت در سال جاری نصب و راه اندازی شده و تمام جاده‌های اصلی بین شهری استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد. 

جانشین مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۸۶۰ روستای استان به تجهیزات اینترنت پر سرعت مخابرات و ۱۸۳۳ روستا نیز تحت پوشش همراه اول قرار دارند. 

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت تجهیز و توسعه‌ی بسترهای ارائه‌ی سرویس باند پهن در استان، توسعه‌ی فیبر نوری در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد و به همین منظور در شهرهای تبریز، مراغه، اهر، منطقه آزاد ارس و شهر جدید سهند و همچنین اکثر شهرک‌های صنعتی استان امکان ارائه‌ی سرویس در بستر فیبر نوری فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});