• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

زمینه صادرات ۲۸۰ هزارتن سیب آذربایجان غربی تسریع شود

  • کد خبر : 50800
  • 25 بهمن 1400 - 15:00
زمینه صادرات ۲۸۰ هزارتن سیب آذربایجان غربی تسریع شود
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر تسریع و رفع موانع صادراتی ۲۸۰ هزار تن سیب باقیمانده در سردخانه های آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، اکبر کرامتی امروز ۲۵ بهمن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی استان که با حضور وزیرجهاد کشاورزی در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است که پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار تن آن صادر و ۱۳۰ هزار تن برای مصرف داخلی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون اراضی قابل کشت در استان وجود دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از ۶.۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مساحت باغات استان ۱۱۵ هزار هکتار است، اظهار کرد: مساحت باغ سیب استان ۷۰هزار هکتار است که ۶۱ هکتار از این باغات بار ده هستند که امسال نیز یک میلیون و ۲۷۰ تن محصول سیب ازاین باغات برداشت شده و ۳۵۰هزار تن آن به عنوان سیب صنعتی روانه کارخانه جات استان شد.

وی خاطر نشان کرد: ۴۷۵ سردخانه فعال در استان با ظرفیت یک میلیون تن ذخیره سازی وجود دارد که امسال ۸۰۰هزار تن سیب در سردخانه های استان ذخیره شد.

کرامتی با تاکید به اینکه ۳۹ واحد سورت و بسته در استان فعال است ، یاد آور شد: از سال گذشته ۸۲ مرکز مجاز خرید بهداشتی سیب در استان مستقر شده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش صادرات افزود: برخی مواقع صدور برخی قوانین و مقررات دست صادر کنندگان را می بندد. استفاده از مشوق های صادراتی برای کامیون های یخچال دار که صادر کنندگان را با مشکل مواجه کرده است از جمله این موارد است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});