• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

دادستان به عنوان‌ مدعی‌العموم به قرارداد آزادراه تبریز_سهند ورود کند

  • کد خبر : 51299
  • 29 بهمن 1400 - 17:00
دادستان به عنوان‌ مدعی‌العموم به قرارداد آزادراه تبریز_سهند ورود کند
یازاکو _ فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر سهند خواستار شفافیت و انتشار متن قرارداد آزادراه تبریز_ سهند شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو در سهند، فعالان فرهنگی و اجتماعی سهند خواستار ورود دادستان‌های تبریز و اسکو به عنوان مدعی‌العموم به مسئله‌‌ی قرارداد آزادراه تبریز_ سهند شدند.

فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای سهند در اقدامی مشترک با صدور بیانیه‌ای خواستار ورود دادستان‌های تبریز و اسکو به عنوان مدعی‌العموم برای شفاف‌سازی قرارداد آزادراه تبریز _سهند شدند.

در متن این بیانیه آمده‌ است؛
همانگونه که مستحضرید اتوبان تبریز _ سهند بعد از گذشت قریب به ۱۳سال با حضور مسئولان امر افتتاح شد، اتوبانی که قرار بود هم از بار ترافیکی جاده‌ی قدیمی آذرشهر- تبریز بکاهد و هم در عرض ده دقیقه ساکنان سهند را به تبریز برساند.

اما افتتاح این اتوبان تا به امروز با حواشی زیادی همراه بود است.
نبود روشنایی، عدم آنتن‌دهی مناسب موبایل و نبود امنیت از جمله نواقص اصلی اتوبان تبریز – سهند ذکر شده و برخی از نواقص مربوط به استانداردهای جاده، موجب تصادف‌های پیاپی و فوت برخی از شهروندان در این مسیر پرتردد شده است.

نکته‌ی جالب توجه افتتاح این اتوبان دریافت عوارضی از مردم به مدت “۱۷ سال” در قرارداد احداث آزادراه سهند – تبریز با مشارکت بخش خصوصی است.

قراردادی که تا به امروز محرمانه تلقی شده و نه تنها مردم بلکه فرماندار و نمایندگان محترم مجلس نیز از محتوای این قرارداد بی‌خبر هستند.

لازم به توضیح است بحث اخذ عوارض از همان روزهای اول افتتاح اتوبان مورد انتقاد شدید نمایندگان محترم مجلس، نمایندگان محترم شورای اسلامی شهر، رسانه‌ها و مردم شریف شهر سهند که اکثرا از قشر ضعیف جامعه به لحاظ درآمدی می‌باشند قرار گرفته است.

علیهذا ما جمعی از فعالان رسانه‌ای، اجتماعی و فرهنگی شهرهای اسکو و سهند، از شما بزرگواران به عنوان دادستان و مدعی‌العموم استدعا داریم ضمن ورود به موضوع قرارداد محرمانه اتوبان تبریز سهند و دستور بررسی حقوقی و کارشناسی، بررسی تخلفات احتمالی و همچنین دفاع از حقوق عامه و در جهت جلوگیری از تضعیف بیت‌المال و شفافیت دستور انتشار عمومی مفاد آن را صادر فرمائید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});