• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
نماینده مردم آستارا:

مجلس سیگنال های مثبتی از سازمان بورس دریافت نمی‌کند / نگرانی بورسی ها به حق است

  • کد خبر : 51319
  • 30 بهمن 1400 - 9:00
مجلس سیگنال های مثبتی از سازمان بورس دریافت نمی‌کند / نگرانی بورسی ها به حق است
یاز اکو - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اتفاقاتی که در بورس افتاده و صرف‌نظر از روش رساندن صدای اعتراض، مردم حق دارند گلایه‌مند باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به تجمعاتی که اخیرا توسط جمعی از سهامداران خرد انجام می‌شود گفت: بهرحال اتفاقاتی در بورس رخ داد که باعث از دست رفتن سرمایه مردم شده و حتی زندگی بسیاری از هم پاشیده است، از همین رو مردم کاملا حق دارند که نگران باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: البته درباره اینکه پنجشنبه‌ها اعتراضات و تجمعاتی وجود دارد مسئله دیگری است که جامعه درباره آن قضاوت خواهد کرد. اما اصل نگرانی و اعتراض مردم نسبت به اوضاع بازار سرمایه کاملا به‌حق بوده و نگرانی سهامداران قابل درک است.

مرحبا در پاسخ به پرسشی پیرامون انتقادات وارد شده به عملکرد محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: البته آقای پورابراهیمی خودشان نماینده مردم هستند و زبان گویایی دارند و در دسترس هستند، هر زمان مصلحت بدانند حتما خیلی دقیق‌تر از من به انتقادات و پرسش‌ها در این زمینه پاسخ می‌دهند.

وی افزود: اما بنده از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌توانم بگویم که انتقادات زیادی به عملکرد مدیران در حوزه بورس وجود دارد.

وجود انتقادات گسترده نسبت به عملکرد سازمان بورس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود انتقادات گسترده نسبت به عملکرد سازمان بورس، عنوان کرد: خیلی وقت است که کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به عملکرد هیات اجرایی حاکم بر بورس و سیاست‌های این حوزه انتقادات جدی داشته و گلایه‌مند است. ما جلسات زیادی در این باره با وزیر اقتصاد، معاون اقتصادی رییس‌جمهوری، مدیرعامل بورس و… برگزار کرده و بارها نارضایتی خود را از وضعیت کنونی بورس اعلام کرده‌ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در حال حاضر باید توجه داشت که درباره بورس بحث قانون‌گذاری مطرح نیست، بلکه مجلس وظایف نظارتی خود را در این زمینه انجام می‌دهد و پیگیر امورات مربوط به بازار سرمایه است.

فقدان واکنش مثبت از سوی سازمان بورس

مرحبا با اشاره به فقدان واکنش مثبت از سوی سازمان بورس، بیان کرد: اما باید بپذیریم که آنطور که باید و شاید از طرف سازمان بورس پالس مثبتی دریافت نمی‌کنیم. در واقع می‌توان گفت مقاومت‌هایی احساس می‌شود که وضعیت موجود را رقم زده و اصلا مورد پسند مجلس و خصوصا کمیسیون اقتصادی نیست.

وی افزود: اما الحق و الانصاف آقای دکتر پورابراهیمی روی این مسئله به صورت مداوم کار می‌کنند و دغدغه موضوع بورس را دارند. اختلاف نظر بین رییس کمیسیون اقتصادی و کمیته‌ای که متشکل از اعضای کمیسیون است و در حوزه بورس کار می‌کند با سازمان بورس و مسئولان ذیربط وجود دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس در ادامه تاکید کرد: همانطور که گفته شد اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس پذیرای وضعیت کنونی بورس نیست، اما هنوز به نتیجه نهایی و قطعی نرسیده است. اما آنچه مسلم است تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس به ریاست دکتر پورابراهیمی و همچنین کلیت مجلس برای استفاده از ابزارهای نظارتی با هدف حل مشکلات بورس است.

بورس بهترین مجرا برای تامین مالی صنایع است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع بازار سرمایه بسیار پیچیده بوده و وجوه بسیار زیادی در این زمینه دخیل هستند. ما با یک پدیده چند وچهی روبرو هستیم که بخشی از آن به سیاست‌گذاری مربوط می‌شود و بخش دیگری به واقعیت‌های تلخ حاکم بر بورس ما برمی‌گردد. نباید فراموش کرد بخشی از مشکلات نیز به سیاست‌هایی که پیشتر و در دوره‌های قبلی اجرا شده ارتباط دارد و ما شاهد تخلفاتی در بورس هستیم که همگان در جریان آن هستند. همه این نقایص دست‌به‌دست هم داده و شرایط بازار را به آنچه امروز شاهدش هستیم رسانده‌اند.

مرحبا در پایان خاطرنشان کرد: بورس بهترین مجرا برای تامین مالی صنایع بوده و ما باید از طرفیت‌های بازار جهت رونق تولید استفاده کنیم. یک بازار شفاف برای خرید و فروش سهام و مالکیت کارخانجات است که می‌تواند زمینه‌ساز تحول مثبت در اقتصاد ما باشد. زیبنده ما نیست که بورس به این وضع بیافتد و هر روز شاخص‌های منفی روی تابلوها نقش ببندند و سهامداران مدام متحمل ضررهای سنگین شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});