• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی:

قوه مقننه محل چک‌نویس پاک‌نویس نیست/ کمترین تخلفات و ‌نارضایتی در ‌کانون وکلای آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 51717
  • 02 اسفند 1400 - 14:02
قوه مقننه محل چک‌نویس پاک‌نویس نیست/ کمترین تخلفات و ‌نارضایتی در ‌کانون وکلای آذربایجان‌شرقی است
رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی گفت: شماره آنلاین ۳۵۵۴۲۳۱۳ مشاوره رایگان با وکلای کانون وکلای آذربایجان شرقی است و به صورت ۲۴ ساعته آماده‌ی ارائه خدمات به شهروندان است.

یاز اکو؛ پریسا رضاپور – رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی گفت: قوه‌ی مقننه‌ محل چک‌نویس و پاک‌نویس نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حسن پاشازاده در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت هفته وکیل مدافع گفت: کانون وکلای دادگستری به صورت مدون از اسفند‌ماه سال ۱۳۳۱ بر اساس لایحه دکتر مصدق تصویب و از این تاریخ بر اساس شرایط حاکمه و دیدگاه دکتر مصدق که یکی از حقوق‌دانان ممتاز ایرانی بود این کانون تاسیس شد.

پاشازاده با بیان اینکه اوایل در کشور ما فارغ‌التحصیل حقوق کم بود، افزود: در سال۱۳۷۶ ، قانون کیفیت اخذ پرونده وکالت تصویب شد، در این قانون تصویب شد‌که آزمون گرفته شود و براساس نتایج آن، پرونده‌ی ‌وکالت صادر شود.

وی گفت: هر کارآموزی که وارد کانون می‌شود ۱۸ ماه زیر نظر وکیل، دوره‌ی کارآموزی طی می‌کند و هیچ نهادی نمی‌تواند ادعا کند کانون وکلا، بی‌ضابطه مجوز صادر کرد.

رییس کانون وکلا در خصوص برگزاری آزمون وکالت تشریح کرد: در کانون سال‌هاست سالم‌ترین امتحانات برگزار می‌شود و ۳۰ درصد استخدامی‌ها ایثارگر هستند.

کیفیت آموزش رشته‌ی حقوق افت کرده است

وی گفت: نظام تربیت و آموزش رشته‌ی حقوق تابع هیچ نظم و حقوقی نیست و کیفیت افت کرده است.

پاشازاده گفت: برای هر لیسانس اگر بخواهیم پروانه صادر کنیم دود این به چشم مردم و و دستگاه قضایی خواهد رفت.

وی با اشاره به بودجه‌ی کانون وکلا تصریح کرد: به هیچ عنوان این کانون وابسته به دولت‌های قبلی و جمهوری اسلامی ایران نیست و کاملا خصوصی است و تمامی هزینه‌ها از جیب وکلا خرج می‌شود.

کمترین تخلفات و ‌نارضایتی در ‌کانون وکلای آذربایجانشرقی است

رییس کانون وکلای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کمترین تخلفات و ‌نارضایتی در‌کانون اذربایجان است، خاطرنشان کرد: در بین ۲۶ کانون در کشور کانون آذربایجان‌شرقی، رتبه‌ی دوم را کسب کرده است.

وی گفت: دنیا به وکیل خانوادگی تاکید دارد و ما آرزو داریم هر خانواده‌ی ایرانی یک وکیل داشته باشد. تمامی زوجینی که ‌ازدواج ‌می‌کنند در زمان ازدواج باید مشاوره‌ی حقوقی کنند زیرا مهمترین و ‌بزرگترین تصمیم زندگی هر فردی است و مهریه ضامن خوشبختی نیست.

پاشازاده با تاکید بر اینکه اگر به وکیل به‌موقع مراجعه کنیم نیازی به دادگستری و … نخواهیم داشت، یادآور شد: سامانه‌ی آنلاین مشاوره ۲۴ ساعته با وکلا راه‌اندازی شده است و روزانه۵۰  نفر مراجعه‌ی حضوری به کانون داریم.

وی تشریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی این است که قوه قضائیه قصد دارد استقلال کانون وکلا را صلب کند. در حد نظارت کانون مشکلی ندارد ولی اجازه دخالت نمی‌دهیم .

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ وکیل دارای پرونده در استان وجود دارد، به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شوند و ترویج ازدواج سفید نیز جای ازدواج دائمی را در جامعه به‌تدریج می‌گیرد.

پاشازاده گفت: مدیریت کانون وکلا باید به صورت علمی جلو برود و کانون باید با قلم و اثرهایش خود را نشان بدهد.

وی بیان کرد:۱۸۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری از فرط نیاز مالی قادر به تمدید پروانه نیستند.

در استان کمبود وکیل نداریم

وی تصریح کرد: در استان کمبود وکیل نداریم، به جای فارغ التحصیل بیکار، وکیل بیکار تحویل جامعه ندهیم.

وی در خصوص تبلیغات خیابانی وکلا گفت: آن‌ها به هیچ عنوان وکیل نیستند و‌ کانون وکلا شناسایی ‌و رسیدگی می‌کنند.

پاشازاده همچنین در خصوص تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان وکالت کانون وکلای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ظرفیت قانونی پذیرفته‌شدگان سال ۱۳۹۹ تصمیم‌گیری شد و ظرفیت پذیرفته‌شدگان از ۱۰۰ نفر به ۱۳۰ نفر و برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: دلیل افزایش این تعداد نفرات به دلیل بالا بودن سطح علمی شرکت‌کنندگان است.

وی در پایان خاطرنشان شد: شماره آنلاین ۳۵۵۴۲۳۱۳ مشاوره رایگان با وکلای کانون وکلای آذربایجان شرقی است و به صورت ۲۴ ساعته آماده‌ی ارائه خدمات به شهروندان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});