• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

بازدید اعضای کمیته فنی ارس از شرکت بابک مس ایرانیان

  • کد خبر : 52083
  • 04 اسفند 1400 - 13:00
بازدید اعضای کمیته فنی ارس از شرکت بابک مس ایرانیان
یاز اکو - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس به همراه اعضای کمیته فنی این سازمان در راستای بررسی تصویب طرح سرمایه گذاری شرکت بابک مس ایرانیان از این شرکت بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این بازدید نقشه های کارخانه در حال بهره برداری شرکت بابک مس ایرانیان، میزان سطح اشغال آن و امکان جانمایی کارخانه با ابعاد و مشابه آن در ارس همچنین فرایند تولید مس کاتد به روش جدید از کنسانتره مس و کارخانجات پایین دستی مس و فرآوری محصولات جانبی آن امکان سنجی و بررسی شد.

بر اساس طرح ارائه شده از سوی شرکت بابک مس ایرانیان به منطقه آزاد ارس قرار است این شرکت با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی کارخانه تولید مس کاتد را راه اندازی کند و سالانه ۵۰ هزارتن مس کاتد تولید و عمده این تولیدات را صادر نماید. با بهره برداری از این واحد مواد اولیه مورد نیاز ۲۵ هزار تن از معادن مختلف داخلی و خارجی از جمله مس سونگون و ارمنستان از طریق این کارخانه تامین می شود.

با راه اندازی این کارخانه در ارس برای ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از ۳ هزار نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

محصولات نهایی این شرکت تولید لوله های LWC «کویل»، pancahe«کلاف» و straight «شاخه» می باشد که با توجه به روش تولید که بدون نیاز به ذوب بوده یک طرح مطابق با ضوابط محیط زیست می باشد.

کارخانه بابک مس ایرانیان در زمینی به مساحت ۱۱۷هکتار احداث شده و به تدریج کارخانه های جانبی و پایین دستی آن در حال تکمیل شدن است. بعد از تولید مس، کارخانه تولید لوله های مسی در زمینی به مساحت حدود۷هکتار راه اندازی شده است و کارخانه های تولید محصولات جانبی آن از جمله استخراج طلا و مولیبیدن واهک گیاهی با کاربرد کشاورزی نیز در دست اجرا می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});