• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

طلا و سکه در سال ۱۴۰۱ چه می شوند؟

  • کد خبر : 52677
  • 08 اسفند 1400 - 10:00
طلا و سکه در سال ۱۴۰۱ چه می شوند؟
یاز اکو - رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تشریح تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار طلا پرداخت. وی همچنین از پیش‌بینی خود برای وضعیت طلا و سکه در سال 1401 سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهر بورس، طلا؛ همواره در مقاطع بحرانی به یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شود و انس جهانی روند صعودی به خود می‌گیرد. در بازار ایران نیز قیمت طلا و سکه همواره تحت تأثیر انس جهانی و نرخ دلار قرار دارد.

ابراهیم محمدولی درباره تأثیر مناقشات بر روی بازار طلا، اظهار داشت: جنگ بین روسیه و اوکراین طبیعتاً بر روی انس جهانی طلا تأثیرگذار است و نوسان در قیمت انس طلا بر روی قیمت آن در تمامی نقاط جهان نیز اثر خواهد گذاشت

وی افزود: مدیریت این وضعیت، به سیاست‌های کشورها بستگی دارد تا بتوانند از التهاب در بازار جلوگیری کنند. با این حال نوسانات جزئی در بازار می‌تواند اتفاق بیفتد. خوشبختانه در کشور ما، تقریباً مدیریت نزدیک به واقعیت و آرامش انجام می‌شود که از التهاب جلوگیری کرده، اما نوسان در آن وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: زمانی که نوسان در بازار ایجاد می‌شود، خریداران کمتر به سمت خرید طلا می‌آیند تا بازار آرامش خود را به دست بیاورد. مسئولان اقتصادی کشور، بازار ارز را تا حدودی رعایت کرده‌اند که التهاب در بازار ایجاد نشود.

محمدولی در پاسخ به این سؤال که «بازار طلا در سال ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟»، گفت: با توجه به شرایط موجود، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد. بازارهای اقتصادی مختلف در دنیا در حال بازیابی آرامش‌شان بودند که مناقشات روسیه و اوکراین اتفاق افتاد. با این حال، در صورتی که بازار به همین شکل پیش برود و نرخ ارز نیز کنترل شود، طبیعتاً می‌توان در سال آینده نیز روند طلا را به همین شکل پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به کاهش معاملات در بازار طلا طی ماه رمضان، یادآور شد: در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۱، ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد که دادوستدها در این ماه کمرنگ‌تر می‌شود و مردم به بازار طلا ورود چندانی ندارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});