• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

در ۱۱ ماهه سال جاری تجارت ایران با اوراسیا از ۵ میلیارد دلار گذشت

  • کد خبر : 52933
  • 09 اسفند 1400 - 18:30
در ۱۱ ماهه سال جاری تجارت ایران با اوراسیا از ۵ میلیارد دلار گذشت
یاز اکو - مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 11 ماهه سال جاری به پنج میلیارد و 34 میلیون و 94 هزار دلار رسید که در مجموع 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نور نیوز، «حسین کاخکی» اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزون بر یک میلیارد و ۸۴ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: از کشورهای عضو به ترتیب فدراسیون روسیه با ۵۴۷ میلیون و ۹۱۸ هزار دلار، ارمنستان با ۲۷۸ میلیون و ۷۲۶ هزار دلار، قزاقستان با ۱۶۷ میلیون و ۴۶۶ هزار دلار، قرقیزستان با ۷۴ میلیون و ۸۳ هزار دلار و بلاروس با ۱۶ میلیون و ۲۲۹ هزار دلار به ترتیب در مقام نخست تا پنجم کشورهای مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار گرفته‌اند.

کاخکی تصریح‌کرد: در همین مدت واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سه میلیارد و ۹۴۹ میلیون و ۶۶۹ هزار دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران خاطرنشان‌کرد: در بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به ترتیب فدراسیون روسیه با سه میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۱۷۱ هزار دلار، قزاقستان با ۳۴۲ میلیون و ۳۴۹ هزار دلار، بلاروس با ۲۷ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار، ارمنستان با هفت میلیون و ۷۶۹ هزار دلار و قرقیزستان با یک میلیون و ۶۰۶ هزار دلار، اولین تا پنجمین مبدا کالاهای وارداتی ایران بوده اند.

 پنج کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان اعضای اتحادیه اوراسیا را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});