• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

مجازات والدین در صورت استفاده ابزاری از کودکان در فضای مجازی

  • کد خبر : 53124
  • 11 اسفند 1400 - 10:30
مجازات والدین در صورت استفاده ابزاری از کودکان در فضای مجازی
یاز اکو - دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی، به والدین و کسانی که از اطفال در فضای مجازی و حقیقی استفاده ابزاری می نمایند، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریزبیدار، بابک محبوب علیلو اظهار داشت: استفاده از اطفال برای تهیه محتوای شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام و نظایر آنها جرم بوده و پیگرد قانونی و مجازات به همراه دارد.

وی اظهار داشت: هر گونه عملی که سلامت جسمی، روانی و اخلاقی طفل را در معرض خطر و آسیب قرار داده سوء رفتار تلقی می شود و به کارگیری غیرقانونی طفل و یا وادار کردن به عملی که از لحاظ جسمی یا اخلاقی به وی آسیب رساند و یا تهیه و تولید هر اثری که محتوای آن بیانگر جذابیت جنسی طفل باشد، جرم تلقی شده و مستلزم مجازات حبس می باشد.

مردم تخلفات سوءاستفاده از اطفال را گزارش دهند

دادستان مرکز استان با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بیان کرد: قانون موارد سوءاستفاده از اطفال و نوجوانان را مشخص نموده که از جمله آن می توان به بی توجهی و سهل انگاری، سوء رفتار، بهره کشی اقتصادی، معامله، فحشاء، خطر شدید و قریب الوقوع و… اشاره نمود.

علیلو در ادامه گفت: مردم عزیز باید در مواجهه با چنین اعمالی بی تفاوت نبوده بلکه در صورت مشاهده چنین اقدام هایی در فضای مجازی یا حقیقی، به سازمان بهزیستی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});