• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
8

سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در استان اردبیل ضعیف است

  • کد خبر : 53627
  • 14 اسفند 1400 - 17:00
سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در استان اردبیل ضعیف است
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در این استان ضعیف است و تلاش بر این است از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه حمایت شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، خلیل نیکشاد روز شنبه افزود: مجوز ایجاد صنایع برای تبدیل بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شده و سیاست‌های هدایتی و حمایتی از سرمایه‌گذارانی که قصد ورود در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را داشته باشند انجام می‌گیرد تا از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در صنایع تبدیلی و تکمیلی به پیشرفته‌ترین امکانات و دستگاه‌ها نیاز است تا قدرت ماندگاری تولید محصولات سبزی و صیفی افزایش یافته و محصولات با کیفیت هم به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های حوزه کشاورزی را مهم دانست و گفت: باید از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کارآمد در این بخش استفاده کرد تا تولید کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر همراه باشد.

لزوم حمایت‌ مالی از کشاورزی با پوشش بیمه‌ای و کاهش عوارض گمرکی

وی بر لزوم حمایت‌ مالی مستقیم و غیرمستقیم از بخش کشاورزی با پوشش بیمه‌ای و کاهش عوارض گمرکی و تامین قیمت تضمینی تاکید کرد و افزود: آنچه که در تولید تأثیر منفی می‌گذارد سیاست‌های مقطعی در بخش کشاورزی است که این خود زمینه تغییرات و نوسانات را در امر تولید بخش کشاورزی به وجود آورده است.

نیکشاد گفت:علاوه بر چالش صنایع تبدیلی چالش‌های دیگری را در بخش کشاورزی شاهد هستیم که یکی از این چالش‌ها فرسایش خاک و از بین رفتن منابع اصلی تولید است که نه تنها به تولید بلکه به محیط زیست و منابع آب خسارت عمده‌ای را وارد می‌کند.

وی ضرورت روان‌سازی فرآیندها در صدور مجوزها را یادآور شد و گفت: با هدف بهبود فضای کسب و کار و جهش تولید و اشتغال ،تسهل صدور مجوز ها برای سرمایه گذاران مد نظر قرار گرفته و تلاش براین است مهلت صدور مجوز ها و استعلام کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ممنوعیت صدور مجوز دامداری و مرغداری در اردبیل، نمین و مشگین‌شهر خبر داد و گفت:به منظور توسعه صنایع طیور و دام در این شهرستان ها پیگیر هستیم موانع موجود برطرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});