• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

ستاد کرونا: برای سفرهای نوروزی به ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای نیاز نیست

  • کد خبر : 53658
  • 14 اسفند 1400 - 19:30
ستاد کرونا: برای سفرهای نوروزی به ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای نیاز نیست
یاز اکو - افراد یا باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند یا اینکه فاصله زمانی تزریق دز دوم‌شان با زمان مسافرت، کمتر از سه ماه یا ۱۰۰ روز باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه فعالیت سامانه “ایران من” در زمینه کنترل ترددها و سفرهای نوروزی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن در گفت‌وگو درباره نحوه فعالیت سامانه «ایران من» برای رصد سفرهای نوروزی، گفت: اصلا اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند و نیازی به ثبت‌نام مردم وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد: مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام دهند. در مورد سفرها نیز به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. اگر افراد واکسیناسیون‌شان را انجام داده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند. به این صورت که افراد یا دز سوم‌شان را تزریق کرده باشند یا از تزریق دز دوم‌شان بیش از سه ماه یا ۱۰۰ روز نگذشته باشد و فاصله تزریق دز دوم کمتر از ۱۰۰ روز با زمان انجام تردد و سفر باشد.

شیراوژن ادامه داد: در عین حال امروز امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر داشتند، ‌مشکلی برای تردد نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اصلا نیاز نیست که مردم در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند.

شیراوژن گفت: بنابراین افراد یا باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند یا اینکه فاصله زمانی تزریق دز دوم‌شان با زمان مسافرت، کمتر از سه ماه یا ۱۰۰ روز باشد.

گفتنی است؛ پیش از این دکتر علیرضا زالی – فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران «از الزام ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه ایران من» خبر داده بود که این خبر از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});