• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

نوید جهش سرمایه گذاری صنعت و معدن در آذربایجان شرقی/ سال آینده به رتبه سوم ایران می رسیم

  • کد خبر : 53916
  • 16 اسفند 1400 - 13:00
نوید جهش سرمایه گذاری صنعت و معدن در آذربایجان شرقی/ سال آینده به رتبه سوم ایران می رسیم
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، این استان با جهش قابل توجه در سرمایه گذاری حوزه صنایع و معادن به رتبه سوم کشوری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی، صابر پرنیان در نشست مشترک استاندار با کارآفرینان و صنعتگران استان با اشاره به ظرفیت های قابل استفاده استان در حوزه صنعت و معدن افزود: برای سال آینده ۲۵ مگا پروژه صنعتی در سطح استان تعریف شده که با اجرای آنها از نظر تعداد واحدهای صنعتی از رتبه چهار به رتبه سوم کشور و از نظر میزان سرمایه گذاری نیز جایگاه ما سه پله بهبود خواهد یافت.

وی تشکیل کارگروه معادن در شهرستان های آذربایجان شرقی را گام مهمی در توسعه این بخش دانست و تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ ظرفیت معدنی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ آماده جذب سرمایه گذاری شده که از این نظر توسعه سرمایه گذاری در این حوزه نیز کم سابقه خواهد بود.

اولویتهای مدیریت ارشد استان در حوزه صنایع و معادن

پرنیان با تاکید بر لزوم تسهیل امور و هماهنگی بین بخشی دستگاه های مختلف تاکید کرد: راه اندازی مجدد معادن تعطیل، فرآوری محصولات معدنی در داخل استان و کمک به توسعه معادن از اولویت های مدیریت ارشد استان در حوزه صنایع و معادن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم ورود ماشین آلات مدرن با هدف ارتقای فناوری واحدهای صنعتی یادآور شد: با وجود اولویت استفاده از ظرفیت تولید ماشین آلات داخلی، باید توجه داشت که در برخی حوزه ها امکان تولید داخل وجود نداشته و واحدهای صنعتی ناگزیر به استفاده از تجهیزات مدرن و به روز هستند.

وی ادامه داد: در مواردی که نیاز به واردات ماشین آلات است نباید جلوی ورود تجهیزات را بگیریم چراکه ظرفیت واحدهای تولیدی معطل خواهد ماند.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش استاندار و معاونان وی برای حل مشکلات حوزه صنعت و معدن گفت: خوشبختانه بخش های مختلف استان به یک همصدایی و تعامل و گفتار مشترک رسیده تا به صورت ویژه و بدون فوت وقت در خدمت توسعه اقتصادی باشند.

وی یادآور شد: بیشترین وقت تیم مدیران اقتصادی استان برای رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاری اختصاص یافته و آثار آن در حوزه اقتصاد و صنعت نمود پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});