• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم ها علیه روسیه را تصویب کرد

  • کد خبر : 55047
  • 24 اسفند 1400 - 15:15
اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم ها علیه روسیه را تصویب کرد
یاز اکو_ فرانسه اواخر روز دوشنبه اعلام کرد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ها علیه روسیه به منظور مجازات این کشور به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین به توافق رسیده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، جزئیات تحریم‌ها فاش نشد، اما فرانسه، که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: این اتحادیه با مشورت شرکای بین‌المللی ما، بسته چهارم تحریم‌ها را که افراد و نهادهای دخیل در تجاوز به اوکراین را هدف قرار می‌دهد، تصویب کرده است.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد :این اتحادیه همچنین بیانیه ای به سازمان تجارت جهانی (WTO) در مورد تعلیق بررسی درخواست بلاروس برای الحاق به WTO را تصویب کرد.

در این گزارش امده است اگر روسیه تعلیق شود، شرکت‌های این کشور دیگر ا مکان فعالیت نخواهند داشت و این امر می‌تواند راه را برای ممنوعیت یا اعمال تعرفه‌های تنبیهی بر کالاهای روسی باز کند.

منابع دیپلماتیک پیشتر به رویترز گفتند، تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات فولاد و آهن روسیه، ممنوعیت صادرات کالاهای لوکس از جمله خودروهای بیش از ۵۰ هزار یورو (۵۵ هزار دلار) و ممنوعیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نفتی و بخش انرژی خواهد بود.

دیپلمات ها گفتند :آنها همچنین مالک باشگاه فوتبال چلسی رومن آبراموویچ و ۱۴ نفر دیگر را به لیست میلیاردرهای روسیه تحریم شده اتحادیه اروپا اضافه می کنند.

این اعلامیه ها مطابق با آنچه رهبران در نشست ورسای جمعه گذشته اعلام کرده بودند، مبنی بر اینکه در صورت ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، بسته تحریم های سختگیرانه ای در پیش خواهد بود، مطابقت داشت.

جزییات دقیق آخرین بسته تحریمی تنها پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا مشخص خواهد شد.

از زمان آغاز جنگ در ماه گذشته، اتحادیه اروپا اقدامات سخت گیرانه ای را برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سیستم مالی روسیه و الیگارشی‌های دارای درامد بالا اتخاذ کرده است.

هفته گذشته، کشورهای عضو اتحادیه با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ۱۶۰ فرد موافقت کردند و محدودیت‌های جدیدی بر صادرات فناوری ناوبری دریایی و ارتباطات رادیویی اضافه کردند.

آنها همچنین تصمیم گرفتند سه بانک بلاروسی را از SWIFT، سیستم غالب تراکنش های مالی جهانی، حذف کنند. در مجموع، اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا اکنون در مجموع برای ۸۶۲ فرد و ۵۳ نهاد اعمال می شود.

در بیانیه‌ای که پس از این اجلاس منتشر شد، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: بسته چهارم تحریم‌ها، روسیه را بیشتر منزوی می‌کند و منابعی را که برای تأمین مالی این جنگ وحشیانه استفاده می‌کند، تخلیه می‌کند.

وی گفت: اتحادیه اروپا با کشورهای G-7 برای افزایش فشار علیه مسکو همکاری خواهد کرد.

وی همچنین گفت: اتحادیه اروپا در حال تلاش برای تعلیق حقوق عضویت روسیه در نهادهای چندجانبه پیشرو از جمله صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی است.

تلاش برای توافق بر سر تحریم نفت علیه روسیه پیچیده است، زیرا برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان و ایتالیا، بسیار بیشتر از سایرین به انرژی روسیه وابسته هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});