• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تلاش برای بازگشایی راه ۶۰ روستای آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 55620
  • 01 فروردین 1401 - 15:00
تلاش برای بازگشایی راه ۶۰ روستای آذربایجان‌ شرقی
یاز اکو - معاون مدیرکل راهداری آذربایجان‌ شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای استان که به علت بارش برف بسته شده است ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، غلامرضا رسول زاده امروز با بیان اینکه به دنبال بارش برف و کولاک روز گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان بسته شده بود افزود: روز گذشته با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۰۰ روستا بازگشایی شد .

وی افزود: تلاش می‌شود تا پایان امروز راه ارتباطی بقیه روستا‌ها نیز که بیشتر آن‌ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور واقع هستند بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: عمده این روستا‌ها در شمال شرق استان و در شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین قرار دارند و هم اکنون فعالیت راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها متمرکز شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: در زمان کنونی راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز ـ زنجان باز است و تردد در آن‌ها به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رسول زاده ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای ادامه بارش پراکنده در چند روز آینده و شلوغی جاده ها، مسافران و رانندگان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

وی راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که شبانه روزی پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});