• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

خاک فروشی در آذربایجان‌شرقی!

  • کد خبر : 55706
  • 02 فروردین 1401 - 17:30
خاک فروشی در آذربایجان‌شرقی!
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: ۲۳ ابرپروژه برای سال آینده تعریف کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا از خاک فروشی و خام فروشی جلوگیری کرده و با سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی برای مردم ثروت تولید کنیم و بتوانیم از مزیت‌های نسبی منطقه به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی از ابتدا قطب تجارت بوده است، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم، تاسیس اولین اتاق بازرگانی در این استان و حضور تجار متدین و صاحب کرسی و تولیدکنندگان بزرگ مهر تأییدی بر این ادعاست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان آذربایجان‌شرقی، افزود: این استان ۵۰ درصد ظرفیت تولید شیرینی و شکلات کشور را به خود اختصاص داده و قطب صادرات کشور در این حوزه است.

پرنیان، منطقه آزاد ارس را بزرگترین منطقه آزاد کشور با زمینه صنعتی دانست و گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه فولاد و لوازم خانگی از نظر تعداد واحدهای فعال و میزان تولید، قطب اصلی کشور است.

۳۵ درصد صادرات فرش از آذربایجان‌شرقی

وی ادامه داد: در زمینه فرش و سایر دستبافت‌های مشابه نیز ۳۵ درصد تولید و صادرات کشور به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا با ۶ و نیم کیلومتر را متعلق به شهر تبریز دانست و تصریح کرد: مردم آذربایجان‌شرقی معروف به مهمان‌نوازی هستند، بنابراین از همه مردم کشور دعوت می‌کنم تا از زیبایی‌های این استان خصوصا بازار تبریز بازدید کنند.

۶۰ درصد کفش کشور در استان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

وی ضمن اشاره به اینکه بزرگترین کارخانه چرم و زیره کفش کشور در تبریز قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد کفش کشور در استان آذربایجان‌شرقی تولید می شود و این استان به عنوان قطب تولید کفش کشور شناخته می‌شود.

پرنیان متذکر شد: ما در آذربایجان‌شرقی اولین انجمن علمی کیف و کفش کشور و مدرسه عالی کیف و کفش را داریم. البته برای رونق بیشتر حوزه کفش نیاز است تا مردم هم به استفاده از کالای ایرانی افتخار کنند و تولیدکنندگان نیز کالای با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

اجرای ۲۳ ابر پروژه در آذربایجان‌شرقی

وی با تشریح برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت: برای سال آینده در استان آذربایجان‌شرقی یک رشد ۸ درصدی درحوزه صنعت و ۱۵ درصدی در حوزه معدن را پیش‌بینی کرده و بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

پرنیان اذعان داشت: ۲۳ ابرپروژه برای سال آینده تعریف کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا از خاک فروشی و خام فروشی جلوگیری کرده و با سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی برای مردم ثروت تولید کنیم و بتوانیم از مزیت های نسبی منطقه به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: مردم آذربایجان‌شرقی به تلاش زیاد و علاقه به کار و فعالیت معروف هستند. آذربایجان‌شرقی صنعت خودساخته دارد که بر بخش خصوصی متکی است. در صنعت آذربایجان‌شرقی بخش خصوصی هدایت‌کننده است و تصمیم‌سازی نیز توسط همین بخش انجام می‌شود. ما به عنوان خدمتگزار بخش تولید، صنعت، معدن و تجارت تنها کاری که می‌کنیم تسهیل‌گری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});