• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

نماینده مجلس: اقتصاد دانش بنیان تحریم پذیر نیست

  • کد خبر : 55696
  • 02 فروردین 1401 - 18:00
نماینده مجلس: اقتصاد دانش بنیان تحریم پذیر نیست
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان تحریم پذیر نیست و باید ارکان مختلف کشور در این زمینه اقدامات فوری انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، روح الله متفکرآزاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با توجه به داشته های علمی خود توان ورود در حوزه اقتصاد دانش بنیان را دارد، افزود: می‌توانیم اقتصاد دانش بنیان را جایگزین فروش سرمایه هایی مثل نفت خام کنیم که بدون تردید درآمدهای آن بسیار وسیع تر و گسترده تر از سایر حوزه هاست.

وی شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین را بسیار مهم و یکی از نیازهای اساسی ایران خواند و اظهار داشت: شعار سالی که مقام رهبری در حوزه تولید مانند همیشه بر آن تأکید فرمودند، بر پایه اقتصاد دانش بنیان بوده و باید جهش در حوزه دانش بنیان و اشتغال زایی صورت بگیرد.

متفکر آزاد ادامه داد: در شرایط تحریمی آن چیزی که قابلیت تحریم نداشت، اقتصاد بر پایه دانش بود و ایران به اضافه ۱۵ کشور پیرامون با جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری بازارشان نسبت به محصولات دانش بنیان اشباع شده نیست؛ بدین معنی که اگر محصولات دانش بنیان طی سالیان متمادی تولید شود، بازار منطقه مشتاق و حریص برای در اختیار گرفتن آنها خواهد بود که این امر نشان دهنده پایداری چنین اقتصادی است.

وی پیشرفت های ایران در حوزه علم و فناوری را مورد اشاره قرار داد و افزود: بعد از انقلاب اسلامی جهش چشمگیری در حوزه تولید علم و تکنولوژی داشته ایم و شتاب علمی بالایی در دنیا داریم و میزان تولید علم ایران نشان می‌دهد که دو برابر جمعیت کشور علم تولید می‌کنیم که بر این اساس می توان عقب ماندگی های یک دهه گذشته در حوزه اقتصاد را به صورت جهشی جبران کرد.

متفکر آزاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری با حکمت و درایت روی این موضوع دست گذاشته اند، گفت: اگر زنجیره اقتصاد دانش بنیان تکمیل شود، ارزش اشتغال آفرینی آن زیاد خواهد بود؛ برای مثال در پایین دست صنایع پتروشیمی می توان با سرمایه گذاری پایین، اشتغال بیشتری ایجاد و ثروت بیشتری تولید کرد.

وی اقتصاد دانش بنیان را یکی از کلیدهای خروج باچچ سریع از وضعیت اقتصادی موجود دانست و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان جایگزین مناسب برای فروش دارایی های سرمایه ای کشور مانند نفت خام و گاز است و راه جلوگیری خام فروشی همین است تا ثروت انبوه آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});