• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
فرماندار:

بیکاری یکی از مشکلات عمده مردم شهرستان ورزقان است

  • کد خبر : 56251
  • 09 فروردین 1401 - 13:00
بیکاری یکی از مشکلات عمده مردم شهرستان ورزقان است
یاز اکو - فرماندار ورزقان با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات عمده در ورزقان است، گفت: معادن غنی و سرشار مس و طلای شهرستان باید در توسعه‌ی این منطقه و رفع مشکل بیکاری که ریشه بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است، نقش ایفا کنند.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مهدی نعمتی در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص مسائل و مشکلات ورزقان که با حضور نماینده مردم در مجلس و اعضای شورای تأمین شهرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه «خواجه-ورزقان-خاروانا-نوردوز» با تأمین مالی مجتمع مس سونگون، خواستار تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌های عمرانی تعهد شده از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران شد.

وی با اشاره به مطالبات مردم شهرستان مبنی بر بهره‌مندی از نعمت مس سونگون در عمران و آبادانی منطقه، بر استیفاء حقوق قانونی مردم منطقه از این شرکت تأکید کرد و افزود: ورزقان در برخورداری از راه‌های روستایی آسفالته ۲۰ درصد از میانگین استانی پایین‌تر است؛ بنابراین به‌عنوان مرکز شهرستان فاقد سیستم و تصفیه‌خانه فاضلاب است و مردم عمده روستاهای واقع در اطراف مجتمع مس سونگون این شهرستان با مشکل آب شرب و پوشش اینترنت همراه مواجه‌اند.

فرماندار ورزقان، توجه شرکت ملی صنایع مس ایران برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مطابق تبصره چهار ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، حساب‌های بانکی و گردش مالی معادن و شرکت‌های پیمانکاری آن باید در منطقه مورد فعالیت متمرکز شده و در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهره‌مندی مردم از تسهیلات بانکی نقش ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک سوم کنسانتره مس کشور در ورزقان تولید می‌شود، گفت: سهم مردم شهرستان از بابت عوارض آلایندگی و همچنین طبق تبصره پنجم ماده ۴۳ قانون برنامه ششم (یک درصد ارزش افزوده) در منطقه که متاثر از فعالیت‌های معادن شده‌اند، باید اختصاص داده شود.

نعمتی، شروع عملیات اجرایی و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون را خواستار شده و اظهار کرد: با تکمیل زنجیره تولید و ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس در ورزقان شاهد تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای محصول مس تولیدی معادن و هزاران فرصت شغلی در منطقه خواهیم بود.

وی، شروع عملیات اجرای کمپ فرهنگی ورزشی مس در ورزقان را خواستار شد و بر ضرورت حضور و نقش آفرینی بیش از پیش باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون در مسائل شهرستان تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورزقان گفت: بر اساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم، اولویت جذب نیرو برای فرصت‌های شغلی به وجود آمده در معادن باید با نیروهای بومی باشد و اقدامات شرکت مس در منطقه تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی باید برای مردم و مسئولین منطقه تبیین و روشنگری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});