• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

نه مس آذربایجان ملی شد، نه سرمایه ای وارد استان/ استاندار پاسخگو باشد

  • کد خبر : 56903
  • 15 فروردین 1401 - 14:55
نه مس آذربایجان ملی شد، نه سرمایه ای وارد استان/ استاندار پاسخگو باشد
یاز اکو - استاندار به عنوان بالاترین شخص اجرایی استان باید به این تبعیض روشن که از طرف وزیر کشور مطرح شده پاسخ دهد که چگونه تبریز باید به جیب خود اکتفا کند و از منابع خود نیز محروم بماند اما موقع سرمایه گذاری در دیگر مناطق سخاوتمندانه هزینه می شود.

یاز اکو، نوید محمدی نسب آباد_ در آستانه اتمام ششمین ماه ماموریت آقای خرم استاندار آذربایجان شرقی هستیم . استانداری که احتمالا بر وضعیت ویژه و مشکلات عدیده آذربایجان شرقی واقف بود . چنانچه در جلسه معارفه خود گفت : هر چه در وجود دارم به کار می‌گیرم تا به اعتلای استان بینجامد.بعد از حاشیه های به وجود آمده در جلسه معارفه برخی از نمایندگان هم قول مساعد دادند تا با تمام توان کمک کنند تا استاندار در این مسیر موفق گردد. اما متاسفانه در این مدت هیچ حرکت محسوسی از استاندار ندیدیم و هیچ حرکت رو به جلویی در استان به وجود نیامد و کماکان رکود کامل در استان حکمفرماست.

در طول این چند ماه بحث تاسیس شرکت مس آذربایجان و در اختیار گرفتن اختیارات مس سونگون در خود آذربایجان یکی از مهمترین موضوعات استان بود که اتفاقا استاندار نیز چندین بار به آن پرداخت. اما آنگونه که مشخص است این هیاهوی زودگذر دیگر فروکش کرده است و خبری از شرکت مس آذربایجان نیست.

در روزهای اول سال که علی رستمی مدیر صنایع ملی مس ایران سفری به تبریز داشت و در این سفر ملاقاتهایی با مقامات عالی رتبه استان داشت.در ملاقات ایشان با استاندار تنها چیزی که در مورد معادن مس آذربایجان مطرح شد افزایش استحصال کنسانتره و کاتد مس بود و نه از ایجاد شرکت مستقل مس آذربایجان سخنی به میان آمد و نه از سرمایه گذاری در زیرساختهای لازم برای ایجاد محصولات نهایی . اما بلافاصله بعد از این دیدار رستمی مدیرعامل صنایع مس به رفسنجان رفت. وی در دیدار نوروزی با نماینده رفسنجان و انار و امام جمعه رفسنجان از سرمایه‌گذاری ۲۰۰هزار میلیارد تومانی شرکت مس در شهرستان رفسنجان خبر داد. این دوگانگی حاکی از عدم بهره مندی استان از ظرفیتهای معادن مس استان دارد و عدم تحقق وعده استقلال مس استان بر این مشکل دامن می زند.

اما از اتفاقات مهم این دوره شش ماهه سفر وزیر کشور در روزهای آخر سال گذشته به تبریز بود. وزیر کشور درجلسه شورای برنامه ریزی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با خلاقیت و ابتکار عمل خود زمینه‌های رشد و توسعه را فراهم کرده و از دل بستن به تهران و اعتبارات محدود مالی آن اجتناب کنند. همین جناب وزیر بعد از تبریز به مشهد رفتند و از اختصاص هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه قطار شهری مشهد خبر دادند . گرچه بعد از این اتفاق برخی مسئولین در مقام پاسخگویی بر آمدند و از اوراق قرضه مشابه برای متروی تبریز سخن به میان آوردند. اما چیزی که در عمل دیده می شود کاملا مشهود است . در حال حاضر دو خط متروی مشهد با سی و شش ایستگاه فعال در حال فعالیت هست و خط سوم نیز در آستانه افتتاح است . اما مترو تبریز هنوز نتوانسته اولین خط خود را به پایان برساند و در حال حاضر تنها با دوازده ایستگاه مشغول به فعالیت است. استاندار به عنوان بالاترین شخص اجرایی استان باید به این تبعیض روشن که از طرف وزیر کشور مطرح شده پاسخ دهد که چگونه تبریز باید به جیب خود اکتفا کند و از منابع خود نیز محروم بماند اما موقع سرمایه گذاری در دیگر مناطق سخاوتمندانه هزینه می شود .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});